۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۷
در ژاپن

دستگیری مردی که با چاپگر سه‌بعدی اسلحه ساخت

ایتنا - پلیس با انجام بررسی‌های خود موفق شد پنج اسلحه پلاستیکی از خانه این جوان پیدا کند که البته دو دستگاه از این اسلحه‌ها بسیار مهلک و کشنده بوده‌اند.
دستگیری مردی که با چاپگر سه‌بعدی اسلحه ساخت


پلیس ژاپن جوان ۲۷ ساله‌ای را که به کمک چاپگر سه‌بعدی خود اقدام به تولید اسلحه دستی کرده بود، دستگیر کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز، تحقیقات پلیس در مورد این پرونده پس از آن شروع شد که "یوشیتومو ایمورا"(Yoshitomo Imura) تصاویر ویدیویی خود را به صورت آنلاین منتشر کرد و در آن نشان داد که موفق به تولید اسلحه شده است.

ایمورا توضیح داد که به کمک چاپگر سه‌بعدی و در خانه خود اقدام به تولید اسلحه کرده است و البته نمی‌دانسته که این کار یک اقدام غیرقانونی محسوب می‌شود.

خبرگزاری رسمی ژاپن در این خصوص توضیح داد که پلیس با انجام بررسی‌های خود موفق شد پنج اسلحه پلاستیکی از خانه این جوان پیدا کند که البته دو دستگاه از این اسلحه‌ها بسیار مهلک و کشنده بوده‌اند.


گفته می‌شود که در رایانه شخصی ایمورا نیز اطلاعات فراوانی مربوط به نحوه طراحی اسلحه‌های شخصی وجود دارد و پلیس بر این باور است که او احتمالا طراحی اصلی برای ساخت این اسلحه‌ها با چاپگر سه‌بعدی را از اینترنت دریافت کرده است.

اداره مرکزی پلیس ژاپن اعلام کرد این نخستین باری است که یک نفر در این کشور اقدام به تولید اسلحه با چاپگر سه‌بعدی می‌کند و هنوز قانون مشخصی در این زمینه وضع نشده است.
 
کد مطلب: 30489
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام