۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۱

مهاجمان سایبری بیش از هر چیز بر روی فریب کاربران متمرکز شده‌‏اند

ایتنا- هکرها با وسوسه کاربران برای دانلود نرم‌افزارها و افزونه‌ها، به کامپیوترها نفوذ می‌کنند.
مهاجمان سایبری بیش از هر چیز بر روی فریب کاربران متمرکز شده‌‏اند


مطالعه شرکت مایکروسافت نشان می‌‏دهد در بخش زیادی از حملات سایبری بیش از هر چیز بر فریب کاربران تمرکز می‌‏شود.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏‌سایت eweek، شرکت مایکروسافت در مطالعه‏‌ای دریافته است هرچند که سوءاستفاده از رخنه‏‌های امنیتی جاوا در حال افزایش است، مهاجمان سایبری بیش از هر چیز بر روی فریب کاربران متمرکز می‌‏شوند.

این مطالعه نشان می‌‏دهد تعداد رایانه‏‌هایی که با ابزار ویژه مایکروسافت برای حذف بدافزار‌ها (Malware Removal Tool) در سه ماهه چهارم ۲۰۱۳ پاکسازی شده‌‏اند به ازای هر هزار رایانه اسکن‌‏شده ۸. ۱۷ رایانه است که این رقم بیشتر از ۶. ۵ درصد مربوط به سه ماهه سوم پارسال است. افزایش این رقم نشان می‌‏دهد نرخ حملات سایبری افزایش یافته است.

این مطالعه نشان می‌‏دهد تمرکز بر روی فریب کاربران اگرچه تکنیک جدیدی در میان مهاجمان سایبری نیست، در نیمه دوم سال ۲۰۱۳ افزایش چشمگیری داشته است. منظور از فریب کاربران این است که مهاجمان کاربران را فریب می‌‏دهند تا با دانلود نرم‌‏افزار‌ها یا افزونه‌‏های جدید راه را برای ورود بدافزار‌ها به رایانه‏‌ها و سیستم‏‌های خود باز کنند.

مایکروسافت اعلام کرده است دو بدافزار Rotbrow که نام دیگر آن «پشتیبان مرورگر» (Browser Protector) است و برانتلا (Brantall) مسئول بیشترین حملات سایبری در سه ماهه چهارم پارسال بوده‌اند.

رات‏‌براو بدافزاری است که ادعا می‌‏کند از سیستم‌‏های رایانه‏‌ای در مقابل افزونه‌‏های ناخواسته مرورگر پشتیبانی می‌‏کند، اما در عمل بدافزار مورد نظر خود را به صورت ناخواسته بر روی رایانه‏‌ها نصب می‌‏کند.

برانتلا نیز بدافزاری است که هم نرم‌‏افزارهای تبلیغاتی مشروع و قانونی را بر روی رایانه‏‌ها نصب می‌‏کند و هم بدافزار‌ها را.

بنا بر یافته‌‏های این مطالعه، تعداد آسیب‏‌پذیری‌هایی که از راه دور کنترل می‌‏شوند در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۳ به ۲۰ مورد به ازای هر ۱۰۰۰ رایانه رسیده است.

این رقم در سال ۲۰۱۰ به ۷۰ مورد رسیده بود. در همین دوره، توسعه‏‌دهندگان کیت‏‌های سوءاستفاده از آسیب‏پذیری‏‌ها که قبلاً به صورت برابر بر روی محصولات مایکروسافت، ادوبی و جاوای اوراکل تمرکز کرده بودند، در حال حاضر بیش از هر چیز بر روی آسیب‏پذیری‏‌های پلت‏فرم جاوای اوراکل متمرکز شده‌‏اند.

در حال حاضر این توسعه‏‌دهندگان در ۷۰ درصد موارد بر روی آسیب‏پذیری‏‌های جاوا متمرکز شده‌‏اند.
کد مطلب: 30482
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام