۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۴

مدیر سمانتک: ضدویروس دیگر بی‌فایده است

مدیر سیمانتک: ضدویروس‌ها دیگر کارایی ندارند!
مدیر سمانتک: ضدویروس دیگر بی‌فایده است


یکی از مدیران ارشد شرکت سمانتک از پایان روزهای خوب قدیمی خبر داد و گفت: نرم‌افزارهای ضدویروس دیگر کارآیی ندارند و باید مرده به حساب بیایند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از اس ام اچ، این نرم‌افزارها که باید مرتبا به روز شوند، سرعت عملکرد رایانه را مرتبا کند و کندتر می کنند و به راحتی توسط هکرها و ویروس نویسان از کار انداخته می شوند شرکت سمانتک سازنده ضدویروس مشهور نورتون را هم خسته و مجبور به تغییر استراتژی امنیتی کرده اند.

برایان دی، معاون امور امنیت اطلاعات شرکت سمانتک معتقد است ضدویروس‌ها مرده اند و سمانتک باید رویکرد جدیدی را به منظور مقابله با هکرها و کاهش خسارات ناشی از عملکرد مخرب آنها در پیش بگیرد. وی افزود که سمانتک به هیچ وجه ضدویروس‌ها را ابزاری برای پول درآوردن هم تلقی نمی‌کند.

البته این تنها سمانتک نیست که در حال تغییر دادن استراتژی امنیتی خود است. بسیاری از شرکت‌های دیگر امنیتی نیز به توجه به ماهیت به سرعت در حال تحول تهدیدات سایبری به دنبال روش‌های دفاعی خلاق‌تر و آنلاین‌تر هستند که مقابله آنی با تهدیدان را ممکن کند.

باید توجه داشت که تکیه ضدویروس ها به به روز رسانی زمان کافی را برای تخریب و سرقت اطلاعات در اختیار هکرها قرار می‌دهد و لذا این روش در شرایط فعلی چندان کارآیی ندارد.
کد مطلب: 30443
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام