۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۰
بر اساس گزارش جدید ITU اعلام شد:

7 میلیارد مشترک موبایلی تا پایان سال ۲۰۱۴

ایتنا - داده‌های موجود حاکی از آن است که تا پایان سال جاری میلادی ضریب نفوذ تلفن‌همراه در مناطق آفریقا و آسیا-پاسیفیک به ۶۹ و ۸۹ درصد می‌رسد.
7 میلیارد مشترک موبایلی تا پایان سال ۲۰۱۴


"اتحادیه جهانی مخابرات"(ITU) وابسته به سازمان ملل متحد با انتشار گزارش رسمی خود توضیح داد تعداد کاربران اینترنتی جهان تا پایان سال جاری میلادی به بیش از ۳ میلیارد نفر می‌رسد و بیش از دوسوم این افراد ساکن کشورهای درحال توسعه خواهند بود.


به گزارش ایتنا از رایورز، در این گزارش آمده است که تا پایان امسال بیش از ۲.۳ میلیارد نفر از ساکنان کره خاکی مشترک خطوط پهن‌باند موبایلی خواهند شد که ۵۵ درصد از این افراد هم در کشورهای درحال توسعه سکونت خواهند داشت.

طبق آمار موجود تعداد مشترکان خطوط ثابت تلفن طی ۵ سال گذشته کاهش یافته است و در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی شاهد آن خواهیم بود که تعداد این دسته از افراد نسبت به مشترکان تلفن ثابت در سال ۲۰۰۹ میلادی ۱۰۰ میلیون نفر کمتر خواهد شد.

اما برای مشترکان تلفن‌های همراه، پیش‌بینی شده است که تعداد این افراد تا پایان امسال به ۷ میلیارد نفر برسد و از این رقم ۳.۶ میلیارد نفر در منطقه آسیا-پاسیفیک سکونت داشته باشند.


علت اصلی افزایش تعداد مشترکان تلفن‌همراه گسترش دسترسی این افراد به خدمات ارتباطی در کشورهای در حال توسعه اعلام شده است و پیش‌بینی می‌شود که ۷۸ درصد از مشترکان جهانی تلفن‌همراه هم در همین مناطق سکونت داشته باشند.

داده‌های موجود حاکی از آن است که تا پایان سال جاری میلادی ضریب نفوذ تلفن‌همراه در مناطق آفریقا و آسیا-پسیفیک به ۶۹ و ۸۹ درصد می‌رسد.
 
کد مطلب: 30408
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام