۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۹
ادغام موبایل، تبلت و لپ تاپ؛

تصاویر فبلتی که به اشکال مختلف تا می‌شود

ایتنا- فبلت‌ها ادغام فون و تبلت هستند که شامل خصوصیات هردو هستند.
تصاویر فبلتی که به اشکال مختلف تا می‌شود


گروهی از پژوهشگران کانادایی گجت همراهی عرضه کرده اند که شکل ظاهری اش از تلفن هوشمند به تبلت و به یک نوت بوک قابل تغییر است.


به گزارش ایتنا از مهر، این گجت تا شدنی دارای سه نمایشگر است که با لولا به هم وصل می شوند. این وسیله ارتباطی جدید می تواند برای پیامک زدن کوچک شود، برای خواندن نقشه بزرگ شود و حتی می توان آن را به یک لپ تاپ دارای صفحه کلید تبدیل کرد.


این گجت که "کاغذ تاشو" نام دارد یک تلفن هوشمند تغییر شکل دهد به کاربر امکان می دهد سه نمایشگر صفحه لمسی انعطاف پذیر را باز کند.

هر نمایشگر می تواند برداشته شود از این رو کاربر می کند دستگاه را به شکل های مختلف تا کند.

روئل ورتگال استاد دانشگاه کویین و همکارانش این گجت را در کنفرانس عوامل انسانی در سیستم های محاسباتی در تورنتو کانادا رونمایی کردند.

محققان دانشگاه کویین می گویند در این کاغذ تاشو، هر قسمت نمایشگر می تواند به طور مستقل و یا به عنوان بخشی از این یک سیستم واحد عمل کند.


این دستگاه، به طور خودکار شکل خود را تشخیص داده و گرافیک خود را به گونه ای تغییر می دهد تا عملکردهای مختلف بر اساس این تغییرات ظاهری به درستی انجام شود.

به عنوان مثال، تا کردن این دستگاه به شکل یک نوت بوک امکان ایجاد یک صفحه کلید را در پایین نمایشگر فراهم می آورد.

کاربران می توانند با این صفحه کلید تایپ کرده و مثلا به دنبال آدرسی در نقشه گوگل گشته و آن را در بالای نمایشگر بیابند.

با مسطح کردن این کاغذ تاشو، سه نمایشگر آن کنار هم قرار می گیرد کاربر می تواند به نمایشگر بزرگ تری دست یافته و مثلا نقشه را به طور واضح تری مشاهده کند.

این پژوهشگران از کاغذ برای ساخت این گجت الهام گرفته اند. معمولا وسایل الکترونیکی همراه، نیازمند زوم کردن هستند تا بتوان بخش های مختلفی مثلا از یک سند مشاهده کرد در حالی که این کار در کاغذ با تا زدن ساده انجام می شود.

آنها امیدوارند با ارتقای این دستگاه به همین خاصیت کاغذ دست پیدا کنند.
کد مطلب: 30374
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام