کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درمان سرطان به کمک چاپگر سه‌بعدی ممکن شد

13 ارديبهشت 1393 ساعت 12:14

ایتنا - دانشمندان دانشگاه Drexel در آخرین بررسی‌های خود موفق شدند با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی مدل‌هایی از بافت زنده تومور را تولید و روش‌های از بین بردن آن را پیدا کنند.




تحقیقات پزشکی کارآمدترین روش برای مقابله با انواع بیماری‌ها محسوب می‌شود و دانشمندان بر اساس آن یافته‌های جدید خود را روی حیوانات مورد آزمایش قرار می‌دهند تا در نهایت داروی مورد نیاز بدن انسان ساخته شود.


به گزارش ایتنا از رایورز، اما پزشکان امروزی بر این باورند که روش‌های قدیمی تحقیقات برای آنها کاربرد چندانی ندارد و چاپگر سه‌بعدی می‌تواند همه مشکلات پیش‌روی آنها را از میان بردارد.

گروهی از دانشمندان دانشگاه Drexel در آخرین بررسی‌های خود موفق شدند با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی مدل‌هایی از بافت زنده تومور را تولید کنند و آن‌ را بهترین جایگزین برای مدل‌های دوبعدی بافت بدن انسان بدانند.

به گفته آنها، بافت‌های ساخته شده با استفاده از این چاپگر سه‌بعدی آنها را یک گام به جلو برده است تا به طور دقیق رفتارهای تومورها را تشخیص دهند و بتوانند روش‌های از بین بردن آنها را نیز کشف کنند.

مطالعات جدید نشان داده است که تومورها در بدن انسان رفتارهای متفاوتی نسبت به مدل‌های آزمایشگاهی دارند و بر اساس محل رشد آنها در بدن، شکل سلول‌ها و نوع ترکیب سلولی می‌توانند به صورت کاملا متفاوت عمل کنند.


زمانی که محققان دانشگاه Drexel داروهای سرطانی را در آزمایشگاه خود مورد بررسی قرار دادند، به این نتیجه رسیدند که سلول‌های مصنوعی مقاومت کمتری در مقابل داروها دارند و همین مسئله راه‌های جدید مقابله با انواع مختلف این بیماری را برای آنها نمایان کرد.

برای آنکه سلول زنده در چاپگر سه‌بعدی تولید شود به گرما و نیروی مکانیکی نیاز است و محققان با فراهم کردن این فضا توانسته‌اند روش جدید درمان بیماری سرطان را ابداع کنند.


کد مطلب: 30339

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/30339/درمان-سرطان-کمک-چاپگر-سه-بعدی-ممکن

ايتنا
  https://www.itna.ir