۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۲

مدیر سابق نوکیا: نفوذی مایکروسافت نبودم

ایتنا- تصمیم جایگزینی ویندوزفون به جا سیمبین، از اقدامات استفان الوپ در زمان ریاستش در نوکیا بود.
مدیر سابق نوکیا: نفوذی مایکروسافت نبودم


استفان الاپ مدیرعامل سابق نوکیا که هم‌اکنون معاون اول شرکت مایکروسافت محسوب می‌شود در یک جلسه پرسش و پاسخ وبلاگی از تصمیم خود برای فروش نوکیا دفاع کرد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از لایت ریدینگ، وی که قبلا از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ یکی از مدیران ارشد مایکروسافت بوده، همچنین در مورد آینده برند نوکیا و برنامه های مایکروسافت در حوزه محصولات همراه نیز اظهار نظر کرد.

استفان الاپ استفاده از سیستم عامل ویندوز فون در گوشی های قبلی نوکیا را نیز تصمیم درستی دانست و از برنامه های مایکروسافت برای عرضه تبلت‌ها و گوشی‌های جدید، به روزرسانی سخت افزار Xbox، Surface، نمایشگرهای بزرگ لمسی و ... خبر داد.

الاپ خبر استفاده مایکروسافت از برند نوکیا بر روی گوشی‌های تولیدی این شرکت را در آینده تایید کرد، اما تصریح کرد این مدت زمان طولانی نخواهد بود و برای انتخاب یک برند مناسب در گوشی‌های هوشمند مایکروسافت تلاش‌هایی در جریان است.

مدیر عامل سابق نوکیا در زمان حضور در این شرکت فنلاندی سیستم عامل ویندوز فون را جایگزین سیمبین کرد و همکاری‌های گسترده ای با مایکروسافت داشت که در نهایت جایگاه هیچ یک از این دو شرکت را در بازار تلفن همراه چندان ارتقا نداد.

فروش گوشی‌های نوکیا در سال ۲۰۱۳ نسبت به سال ۲۰۱۲ حدود ۲۹ درصد کاهش یافت و الاپ پس از موافقت با فروش نوکیا به مایکروسافت متهم شد که در عمل مانند یک مامور نفوذی عمل کرده تا برنامه های قدیمی مایکروسافت برای خرید نوکیا را اجرایی کند.

وی با رد این اتهام گفت همیشه به نفع نوکیا و سهام داران آن عمل کرده و تمامی تصمیمات مربوط به کسب و کار و استراتژی های این شرکت با حمایت و تصویب هیات مدیره نوکیا گرفته شده است که من هم یک عضو آن بودم.

الاپ عرضه اولین سری از گوشی های نوکیا که مجهز به سیستم عامل آندروید هستند را نیز تصمیم درستی دانست.
این سری که با عنوان X نام گذاری شده اند با سرویس‌های مایکروسافت و نوکیا و نه گوگل سازگار دارند.
کد مطلب: 30334
نام شما
آدرس ايميل شما


علی
feedback
United States
باید از ایشان تقاضا کرد مدیریت شرکت رایتل را پذیرفته ( حتا شده بزور ) تا این شرکت را از ایران برده یه جایی تو پاکستان و افغانستان بفروش برساند
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام