کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پایین‌تر بودن درصد خطای کدهای متن‌باز نسبت به کدهای اختصاصی

2 ارديبهشت 1393 ساعت 11:10

ایتنا- بنا به گفته کارشناسان میزان خطاهای مربوط به کدهای اختصاصی برای نخستین بار بیشتر از خطاهای مربوط به کدهای متن‌باز بوده است.




نتایج حاصل از بررسی جدید نشان داد که برای نخستین بار کیفیت کدهای متن‌باز در نرم‌افزار‌ها نسبت به کدهای اختصاصی افزایش یافته است.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‌سایت theinquirer، مرکز خدمات آزمون‌های توسعه‌ای Coverity در جریان انتشار نتایج حاصل از بررسی سالانه خود توضیح داد که از بین ۷۵۰ میلیون خط کدهای اسکن شده در سال ۲۰۱۳ میلادی، میزان خطاهای مربوط به کدهای اختصاصی برای نخستین بار بیشتر از خطاهای مربوط به کدهای متن‌باز بوده است.

ضریب خطای اندازه‌گیری شده برای کدهای متن‌باز در هر ۱۰۰۰ خط برنامه نوشته شدن در زبان‌های برنامه‌نویسی C و ++C معادل ۵۹. ۰ بوده است.
در مقابل، در هر ۱۰۰۰ خط برنامه نوشته شده با کدهای اختصاصی در زبان‌های برنامه‌نویسی یاد شده میزان خطای محاسبه شده ۷۹. ۰ است.


لازم به ذکر است که کدهای منبع به صورت نا‌شناس در این بررسی مورد مطالعه قرار گرفتند و طی آن اعلام نشد که هر یک از کد‌ها مربوط به چه برنامه‌ای هستند.

در بخش دیگر این بررسی مشخص شد که توسعه‌دهندگان Java کمتر از دیگر برنامه‌نویسان خطاهای خود را داخل کد‌های نوشته شده از بین می‌برند و تنها ۱۳ درصد برنامه‌های نوشته شده توسط آن‌ها پیغام خطا داشته است.

در مقابل، آن دسته از متخصصان نرم‌افزار که با زبان‌های C، ++C و Apache Hibase برنامه‌نویسی می‌کنند بیشترین میزان رفع پیغام‌های خطا را داشته‌اند. میزان رفع خطا توسط این دو گروه افراد ۶۶ درصد به ۱۳ درصد بوده است.

«زاک ساموچا» (Zack Samocha) مدیر محصولات شرکت Coverity در این خصوص گفت: «فضاهایی وجود دارد که در آن کدهای متن‌باز بازار جهانی را کنترل می‌کنند. در شرایط کنونی برای یک شرکت نرم‌افزاری بسیار دشوار خواهد بود که بخواهد سیستم‌عامل جدید تولید کند. باید گفت که لینوکس حاکمیت بازار را در دست گرفته است.»


کد مطلب: 30245

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/30245/پایین-تر-بودن-درصد-خطای-کدهای-متن-باز-نسبت-اختصاصی

ايتنا
  https://www.itna.ir