۰
plusresetminus
دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۷

محور اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دیجیتالی است

ایتنا - یکی از محورها و مولفه‌های اصلی برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی، بهره‌گیری از ابزارهای فناوری اطلاعات و ایجاد اقتصاد دیجیتالی است.


رئیس کمیته فناوری‌های نوین مجلس شورای اسلامی از بررس مولفه‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد و گفت: یکی از محورها و مولفه‌های اصلی برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی، بهره‌گیری از ابزارهای فناوری اطلاعات و ایجاد اقتصاد دیجیتالی است.


به گزارش ایتنا محمد سلیمانی در گفت‌وگو با مهر، موضوع اصلی کمیسیون صنایع و معادن مجلس و کمیته‌های زیرمجموعه آن را فعال کردن مباحث اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: براین اساس مرور و بازنگری قوانین گذشته در حوزه اقتصاد در دستور کار قرار گرفته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی قوانین در حوزه تولید، واردات و صادرات باید مورد بررسی مجدد قرار گیرد ادامه داد: برخی از این قوانین دارای بخش‌های زائدی است و در برخی دیگر نیز ضد و نقیض‌هایی مشاهده می شود که برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی این قوانین باید بررسی و پاکسازی شود.

رئیس کمیته فناوری‌های نوین مجلس شورای اسلامی ایجاد بانک اطلاعات جامع اقتصاد کشور را مهم‌ترین لازمه رسیدن به اقتصاد مقاومتی برشمرد و خاطرنشان کرد: دولت برای ثبت معاملات اقتصادی کشور نیازمند ایجاد بانک اطلاعاتی جامع است که در این زمینه ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات باید بکار گرفته شود.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات بر بهره گیری از تحولات الکترونیکی و شبکه های دیجیتالی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: در بانک اطلاعاتی اقتصاد کشور قرار نیست امکان دسترسی به اطلاعات فعالان اقتصادی برای افراد حقیقی و حقوقی میسر باشد بلکه این بانک اطلاعاتی برای ثبت و ذخیره معاملات و مبادلات آنلاین تجاری ایجاد می شود تا مشکلاتی نظیر پولشویی و دلالی که هم اکنون اقتصاد کشور با آن روبرو است برچیده شود و در جهت اقتصاد مقاومتی، مبادلات مدیریت شده باشد.

سلیمانی مهم‌ترین محور و مولفه اقتصاد مقاومتی را دستیابی به اقتصاد دیجیتالی عنوان کرد و گفت: مرحله دوم بعد از ایجاد بانک اطلاعاتی اقتصاد، تقویت راههای رسیدن به اقتصاد دیجیتالی است.
 
کد مطلب: 30236
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام