۲
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۵

هواپیماهای جاسوسی آمریکا خدمات Wi-Fi ارایه می‌کنند

ایتنا - این هواپیماهای بدون سرنشین با ایجاد شبکه‌های بی‌سیم ظرفیت یک گیگابایت در ثانیه امکان ارتباط در مناطق دور افتاده را نیز از بین می‌برند.
هواپیماهای جاسوسی آمریکا خدمات Wi-Fi ارایه می‌کنند


ارتش آمریکا در تلاش است هواپیماهای جاسوسی قدیمی خود را با هدف متفاوت به پرواز درآورد و از آنها به عنوان مرکز آسمانی ارسال کننده خدمات Wi-Fi و ابزاری برای رفع اختلالات ارتباطی در مناطق دور افتاده استفاده کند.


به گزارش ایتنا، این پروژه در آزمایشگاه تحقیقاتی DARPA وابسته به وزارت دفاع آمریکا تعریف شده است که به موجب آن هواپیماهای جاسوسی قدیمی با امواج میلیمتری ارتباطات موبایلی را برقرار می‌سازند.

این هواپیماهای بدون سرنشین با ایجاد شبکه‌های بی‌سیم ظرفیت یک گیگابایت در ثانیه امکان ارتباط در مناطق دور افتاده را نیز از بین می‌برند.

مرکز DARPA هم‌اکنون یک مرحله از سه بخش پروژه یاد شده را به اتمام رسانده است که بر اساس آن فناوری‌های اصلی ارتباطی مخصوص پهپادها در قالب یک سیستم جامع ارایه شده‌اند و هواپیمای بدون سرنشین نیز پرواز آزمایشی خود را انجام داده است.


"دیک ریجوی"(Dick Ridgway) مدیر برنامه‌های مرکز DARPA گفت: «ما بسیار خوشحالیم که به نسل جدید فناوری‌ها برای ساخت آنتن‌ها و آمپلی‌فایرهای جدید با امواج میلیمتری دست یافته‌ایم.»

او توضیح داد: «این موفقیت و ایجاد شبکه‌های بی‌سیم پرظرفیت به کمک هواپیماهای بدون سرنشین یک گام مهم برای افزایش دسترسی مردم به نسل چهارم خدمات مخابراتی(4G) محسوب می‌شود.»

این آنتن‌ها با قابلیت ایجاد امواج میلیمتری به گونه‌ای ساخته شده‌اند که توان و ظرفیت آنها قابل افزایش است و به گفته محققان از این فناوری می‌توان به عنوان یک سیستم پشتیبان برای مناطق زمینی استفاده کرد.
 
کد مطلب: 30177
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
صنایع نظامی در خدمت ارائه سرویس های عمومی. افرین
lمحمد
feedback
سازمان پروژه های پیشرفته دفاعی چه ربطی به اینترنت داره ؟؟!!! یه جای کار میلنگه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام