کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احتمال واگذاری مرکز PlayStation سونی به شرکت اپل

سايت خبری ايتنا , 25 فروردين 1393 ساعت 12:02

ایتنا - در شرایط کنونی بهتر است که اپل با پرداخت بخشی از ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه نقدی خود مرکز تولید کنسول بازی PlayStation سونی را خریداری کند.




بر اساس آخرین گزارش‌های رسمی اعلام شده مجموع سرمایه‌های نقدی شرکت اپل بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار محاسبه می‌شود و همین مسئله باعث شده است تا از اپل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان یاد شود.


به گزارش ایتنا، سرمایه‌گذاران تمایل دارند از آینده فعالیت‌های اپل مطلع شوند و دریابند که این شرکت بزرگ قصد دارد با مبلغ یاد شده چه اقدامی را انجام دهد.

بسیاری از سرمایه‌گذاران به این نتیجه رسیده‌اند که اپل با این پول، دایره فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهد و درمقابل، تحلیلگران بر این باورند که هم‌اکنون زمان آن فرا رسیده است تا اپل گام‌های بلندتری بردارد و شرکت‌های کوچک‌تر را خریداری کند.

البته برخی افراد هم وجود دارند که می‌گویند بهتر است اپل هیچ اقدام تازه‌ای با ۱۰۰ میلیارد دلار پول نقد خود انجام ندهد و فناوری‌های کنونی را با کیفیت بالاتر به دست کاربران برساند.

به هر حال باید توجه داشت که هیچ یک از این نظریه‌ها با اندازه فعالیت‌های اپل سنخیت ندارد و این شرکت اگر بخواهد گام تازه در حوزه‌ فناوری بردارد، بهتر است که یک شرکت بزرگ را خریداری کند.


بر همین اساس کارشناسان و تحلیلگران بازار به این نتیجه رسیده‌اند که در شرایط کنونی بهتر است که اپل با پرداخت بخشی از این سرمایه نقدی مرکز تولید کنسول بازی PlayStation سونی را خریداری کند.

البته باید گفت که با شرایط کنونی احتمال بسیار کمی وجود دارد که سونی مرکز تولید کنسول‌های بازی PlayStation را واگذار کند.


این مرکز بخشی از طرح نوآورانه One Sony محسوب می‌شود و بخش اصلی درآمدهای این شرکت ژاپنی را تامین می‌کند.

با این وجود، اپل از سال‌ها قبل تمایل داشته است که وارد بازار دستگاه‌های سرگرمی خانگی شود و با ترکیب فروشگاه اینترنتی App Store و PlayStation می‌تواند تحول بزرگی در این زمینه ایجاد کند.

شرکت اپل آمادگی آن را دارد تا در قبال خرید مرکز تولید کنسول‌های بازی PlayStation پول زیادی را به سونی پرداخت کند و امتیاز این برند را در اختیار بگیرد.

اپل حق امتیازها و محصولاتی را در اختیار دارد که به عقیده کارشناسان اگر PlayStation با آنها ترکیب شود بیش از فضای کنونی می‌تواند بر بازار جهانی تاثیر بگذارد.
با این وجود هنوز هیچ یک از دو شرکت اپل و سونی خبری را در این زمینه منتشر نکرده‌اند.


کد مطلب: 30143

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/30143/احتمال-واگذاری-مرکز-playstation-سونی-شرکت-اپل

ايتنا
  https://www.itna.ir