۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۶

تاکید اچ پی بر نقش کاربران در آسیب‏‌پذیری نرم‏‌افزارهای همراه

ایتنا- شرکت اچ پی در گزارشی اعلام کرده است بخش قابل توجهی از آسیب‏‌پذیری اپلیکیشن‏‌ها به خاطر اشتباه کاربران صورت می‌‏گیرد.
تاکید اچ پی بر نقش کاربران در آسیب‏‌پذیری نرم‏‌افزارهای همراه



به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏‌سایت pcworld، شرکت اچ پی در گزارشی با نام «گزارش مخاطرات سایبری در ۲۰۱۳» اعلام کرده است بخش زیادی از آسیب‌‏پذیری اپ‏‌ها و نرم‏‌افزارهای همراه به خاطر عواملی مثل پیکربندی نامناسب سرور، تنظیمات نادرست فایل‏‌ها، استفاده از نسخه قدیمی نرم‌‏افزار‌ها و عواملی از این دست است و نه به خاطر اشتباهات برنامه‌‏نویسی.


این شرکت با بررسی بیش از ۲۲۰۰ نرم‌‏افزار همراه دریافته است که ۸۰ درصد از آسیب‌‏پذیری این نرم‏‌افزار‌ها هیچ ربطی به کدهای آن‌ها ندارد و عوامل بیرونی در این میان موثرترند.
شرکت اچ پی همچنین با بررسی ۱۸۰ اپ اندرویدی و آی‏اواس دریافته است که حدود نیمی از کاربران اطلاعات و داده‌‏های شخصی خود را به مخاطره می‌‏اندازند.

بنا بر این گزارش، شرکت‏‌های بزرگ دنیای اینترنت دست کاربران در زمینه حریم خصوصی خود باز گذاشته‌‏اند تا آن را با توجه به علاقه خود تنظیم کنند، اما تعداد زیادی از آن‌ها فرصت مرور و پیکربندی مجدد این تنظیمات را ندارند.

علیرغم اینکه تصور می‌‏شد کاربران ضعیف‏‌ترین حلقه زنجیر امنیت هستند، اما این تحقیق تصویر دیگری از نقش کاربران به دست داده است.

بر اساس یافته‏‌های پژوهشگران اچ پی، حتی اگر یک سیستم عامل یا یک برنامه کاربردی به بهترین نحو ممکن پیکربندی شده باشد، باز هم کاربران می‌‏توانند با بی‏‌احتیاطی آن را به مخاطره اندازند.

اچ پی در این گزارش همچنین اعلام کرده است تعداد آسیب‏‌های موجود در نرم‌‏افزار‌ها در سال ۲۰۱۳ تقریباً با سال ۲۰۱۲ برابر بوده است و افزایش نداشته است و از تعداد آسیب‏پذیری‏‌ها و حفره‌‏های خطرناک نیز برای چهارمین سال متوالی کاسته شده است.
کد مطلب: 30132
نام شما
آدرس ايميل شما