۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۷

رشد ۸۷ درصدی تعداد زنان فعال در حوزه نرم‌افزار

ایتنا- یک کارشناس: از بحران اقتصادی قبل تا کنون شاهد افزایش حضور زنان با تخصص توسعه نرم‌افزار هستیم.
رشد ۸۷ درصدی تعداد زنان فعال در حوزه نرم‌افزار


نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داد که مهندسان نرم‌افزاری زن ۱۹ درصد از نیروی کاری این صنعت را تشکیل می‌دهند و این رقم افزایش قابل ملاحظه‌ای را نسبت به آمار سال ۲۰۰۱ نشان می‌دهد.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‌سایت theinquirer، در نخستین روزهای هزاره سوم تعداد زنانی که در حوزه نرم‌افزار فعالیت می‌کردند بسیار اندک بود. اما مرکز Evans Data در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که طی ۱۳ سال گذشته تعداد زنانی که در زمینه توسعه نرم‌افزار فعالیت می‌کنند ۸۷ درصد افزایش یافته است.

این مرکز در گزارش اخیر توضیح داد که هم‌اکنون ۵. ۳ میلیون زن در سراسر جهان به توسعه نرم‌افزار و فعالیت‌های مربوطه مشغول هستند که سن ۴۰ درصد از آن‌ها کمتر از ۳۰ سال است.

«جَنِل گاروین» (Janel Garvin) مدیر مرکز Evans Data گفت: «از بحران اقتصادی قبل تا کنون شاهد افزایش حضور زنان با تخصص توسعه نرم‌افزار هستیم.»

او توضیح داد: «این مسئله به دنبال افزایش دوره‌های تخصصی مربوط به فناوری و علوم رایانه و کاهش حضور مشاغل سنتی صورت گرفته است که زنان در گذشته انجام می‌داند. ما امروزه به زنان به عنوان نیروهای متخصص نگاه می‌کنیم و بر این باوریم که این افراد آینده بسیار درخشانی دارند.»

او همچنین اظهار داشت: «این تغییر موقعیت همچنین در جریان بازنشسته شدن مردان متخصص در بحران اقتصادی قبلی صورت گرفته است. در جریان این بحران اقتصادی کارمندانی که بیشترین حقوق را می‌گرفتند زود‌تر از بقیه کنار گذاشته شدند.»
کد مطلب: 30108
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام