۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۷
ثبات در بازار سیم‌کارت و گوشی

از گوشی‌های چند میلیون تومانی چه می‌دانید؟

ایتنا- با اینکه اواخر سال گذشته بحث از رکود بازار بود، اما این‌روزها با ثبات نسبی در قیمت‌ها، بازار موبایل با افزایش تقاضای نسبی مواجه شده است.
از گوشی‌های چند میلیون تومانی چه می‌دانید؟


رییس اتحادیه فروشندگان سیم‌کارت، گوشی موبایل و لوازم جانبی که در روزهای انتهایی سال گذشته از رکود بازار سیم‌کارت و موبایل خبر داده بود این روزها از استقبال نسبی مردم برای خرید می‌گوید.


به گزارش ایتنا از ایسنا، افشار فروتن اظهار کرد: در اواخر سال ۹۲ و در روزهای پایانی تا حدی با بحث کاهش قیمت و رکود بازار مواجه بودیم اما در حال حاضر با توجه به آن که مدتی است بازار سیم کارت با نوعی ثبات مواجه شده تقاضای مردم برای خرید نیز به نسبت به افزایش یافته و انتظار می رود در ماه‌های آتی این بازار با رونق بیشتری نیز مواجه شود.

وی با اشاره به این‌که به طور معمول کدهای ۱ و ۲ و ۳ هنگام افزایش قیمت تغییر چشمگیرتری از لحاظ قیمت دارند، توضیح داد: اکنون مدتی است این کدها هم به نوعی با بحث تثبیت قیمت مواجه شده‌اند و همین مساله موجب شده است که خریداران گرایش بیشتری نسبت به خرید داشته باشند. چراکه از نظر نوسان قیمت به نوعی اطمینان خاطر رسیده‌اند.

فروتن در ادامه صحبت‌های خود به بحث قیمت گوشی‌های تلفن همراه پرداخت و یادآور شد: اواخر سال گذشته بازار تلفن همراه کشور تا حدی با رکود مواجه شده بود اما در ابتدای سال جاری به دنبال تثبیت قیمت‌ها گرایش مردم به خرید نیز افزایش پیدا کرده است.

رییس اتحادیه فروشندگان سیم کارت، گوشی موبایل و لوازم جانبی در عین حال بر این نکته نیز تاکید کرد که از نظر قیمت اختلاف چندانی میان قیمت‌های فروردین ماه و اسفند سال گذشته وجود ندارد اما با این وجود رونق بازار موبایل در سال جاری نسبت به ماه‌های پایانی سال گذشته افزایش نسبی داشته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که مردم در بازار بیشتر به دنبال چه نوع گوشی‌هایی می‌گردند و متوسط قیمت مورد علاقه آن‌ها تا چه اندازه است، توضیح داد: به طور معمول افراد به دنبال گوشی‌های لمسی با میانگین قیمت ۷۰۰ هزار تومان هستند و گوشی‌هایی که دارای این ویژگی‌ها هستند بیشترین میزان تقاضا را دارند.

فروتن درباره ارزان‌ترین و گرانترین گوش‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارد نیز اظهار کرد: در میان گوشی‌هایی که خرید آن‌ها معمول است، شاید بالاترین قیمت تلفن همراه حدود سه میلیون تومان باشد اما به هر حال گوشی‌های خاصی هم وجود دارند خریداران خاص خود را دارند و افراد به خصوصی به دنبال آن‌ها هستند. این گوشی‌ها می توانند قیمت‌هایی داشته باشند که گاه به چند ده میلیون تومان هم می رسد.

رییس اتحادیه فروشندگان سیم کارت، گوشی موبایل و لوازم جانبی همچنین اظهار کرد: کمترین قیمتی هم که می توان برای خرید یک گوشی در نظر گرفت در صورت معمولی بودن گوشی حدود ۷۰ هزار تومان است البته ممکن است گوشی‌هایی با مارک‌های ناشناخته قیمتی پایین‌تر از این هم داشته باشند اما شاید بتوان گفت که این گوشی‌ها اسباب بازی هستند و امکان اعتماد به آنها وجود ندارد.
کد مطلب: 30065
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام