۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۰

تغییر سیاست مایكروسافت در خصوص مسدود نمودن تبلیغ افزارها

ایتنا- شركت مایكروسافت معیارهای خود را برای دسته بندی برنامه ها به عنوان تبلیغ افزار تغییر داده است و به توسعه دهندگان سه ماه فرصت داده است تا برنامه های خود را با اصول جدید مطابقت دهند در غیر اینصورت برنامه های آن ها توسط محصولات امنیتی این شركت مسدود می شود.
تغییر سیاست مایكروسافت در خصوص مسدود نمودن تبلیغ افزارها


شركت مایكروسافت معیارهای خود را برای دسته بندی برنامه ها به عنوان تبلیغ افزار تغییر داده است و به توسعه دهندگان سه ماه فرصت داده است تا برنامه های خود را با اصول جدید مطابقت دهند در غیر اینصورت برنامه های آن ها توسط محصولات امنیتی این شركت مسدود می شود.


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، مهم ترین تغییر در سیاست های این شركت آن است كه برنامه های تبلیغ افزار به صورت پیش فرض از اول ژوئیه مسدود خواهند شد. در گذشته این برنامه ها می توانستند اجرا شوند.

جالب توجه است كه مایكروسافت با این سیاست قصد دارد تا برای راحتی كار ابزار یكسانی را برای برنامه های تبلیغاتی تولیدكنندگان بر روی ویندوز ۸.۱ و ویندوز فون ارائه دهد.

یكی از اعضای مركز حفاظفت بدافزار مایكروسافت اظهار داشت كه این شركت برای طبقه بندی برنامه های كاربردی به عنوان تبلیغ افزار بر اساس آن كه كاربران باید قادر به انتخاب و كنترل چه اتفاقاتی بر روی رایانه خود باشند، عمل می كند.

اول از همه، برنامه هایی كه برای تبلیغ محصولات و خدمات در داخل برنامه های دیگر مانند مرورگرها نمایش داده می شوند باید به عنوان برنامه های تبلیغی ناخواسته بررسی شوند.
اگر برنامه ای تبلیغات ها را در محدوده خود نمایش دهد نیازی به ارزیابی ندارد.

علاوه بر پیروی از دستورالعمل های نمایش تبلیغات، برنامه ها باید یك روش حذف استاندارد را در پنل كنترلی ویندوز یا واسط مدیریت افزونه مرورگر ارائه دهند.
ورودی های حذف مربوطه باید شامل نام همان برنامه كه در تبلیغ تولید شده نمایش داده شده است باشد.

یكی از اعضای مركز حفاظت بدافزار مایكروسافت گفت: ما اعتقاد داریم كه این تغییرات، كار تولیدكنندگان نرم افزار را برای استفاده از تبلیغات راحت تر می كند و هم چنین در همان زمان به كاربران این اختیار داده می شود تا كارها و تجربیات خود را كنترل كنند.

برنامه های تبلیغی مزاحم به طور معمول كار جستجو در وب را تحت تاثیر قرار می دهد. محققان شركت امنیتی Avast در سال ۲۰۱۳ نوارابزارها و الحاقات ناخواسته مرورگر را به عنوان یكی از بزرگترین مشكلات كاربران معرفی كرد.

اغلب برای عموم كاربران دشوار و یا حتی ناممكن است كه چنین نوار ابزارهایی را به طور كامل پاك نمایند زیرا این نوارها نام كاربران و شناسه آن ها را بر روی رایانه جدید تغییر می دهند تا تشخیص داده نشوند و توسط محصولات امنیتی حذف نگردند.
کد مطلب: 30050
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام