۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۲

ویندوز اکس‌پی در بریتانیا یک سال دیگر زنده است

ایتنا- دولت بریتانیا از کمپانی مایکروسافت خواسته که پشتیبانی از این سیستم عامل بازنشسته را برای یک‌سال دیگر ادامه دهد!
ویندوز اکس‌پی در بریتانیا یک سال دیگر زنده است


دولت بریتانیا با انعقاد یک قرارداد ۵. ۵ میلیون پوندی با مایکروسافت از این شرکت خواسته است پشتیبانی از ویندوز اکس‌پی در این کشور را تا یک سال دیگر تمدید کند.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏‌سایت pcworld، شرکت مایکروسافت در ازای دریافت ۵۴۸. ۵ میلیون پوند از دولت بریتانیا پذیرفته است که تا ۸ آوریل ۲۰۱۵ به پشتیبانی از ویندوز اکس‌پی در این کشور ادامه دهد.

شرکت مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود از ۸ آوریل سال ۲۰۱۴ به بعد از سیستم عامل ویندوز اکس‌پی پشتیبانی نخواهد کرد.

این قرارداد مایکروسافت را ملزم می‌‏کند تا یک سال دیگر به عرضه پشیتبانی‏‌های امنیتی برای ویندوز اکس‌پی، آفیس ۲۰۰۳ و اکس‌چنج ۲۰۰۳ ادامه دهد.

بنا بر اعلام یکی از سخنگویان دولت بریتانیا، شرکت مایکروسافت به موجب این قرارداد پشتیبانی‏‌های لازم را برای سازمان‏‌های بخش دولتی و عمومی فراهم خواهد کرد تا در این مدت آنها بتوانند به یک سیستم عامل جایگزین مهاجرت کنند.

منابع دولتی بریتانیا دقیقاً اعلام نکرده‌‏اند چه تعداد از رایانه‏‌ها در این کشور با سیستم عامل ویندوز اکس‌پی کار می‌‏کنند، اما برآوردهای شرکت نت‏‌مارکت‌‏شیر (Netmarketshare.com) نشان می‌‏دهد ۶۹. ۲۷ درصد از رایانه‏‌های دسکتاپی و لپ‏‌تا‏پ‏‌ها در سراسر جهان با این سیستم عامل قدیمی کار می‌‏کنند.

شرکت مایکروسافت سیستم عامل ویندوز اکس‌پی را در سال ۲۰۰۱ عرضه کرده بود.
 
کد مطلب: 30048
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام