۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۱

ارزش ۳.۸ تریلیون دلاری بازار جهانی IT در سال ۲۰۱۴

ایتنا - بیشترین سرمایه‌گذاری در بخش خدمات مخابراتی انجام می‌شود و ارزش این بازار در سال ۲۰۱۴ با ۱.۳ درصد رشد به 1.655 تریلیون دلار می‌رسد.
ارزش ۳.۸ تریلیون دلاری بازار جهانی IT در سال ۲۰۱۴


این روزها بیش از گذشته نشانه‌هایی از بهبود اقتصاد جهانی دیده می‌شود و شرکت تحقیقاتی گارتنر نیز بر همین اساس اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۴ میلادی ارزش بازار جهانی فناوری اطلاعات نسبت به سال گذشته با رشد ۳.۲ درصدی به ۳.۸ تریلیون دلار می‌رسد.


به گزارش ایتنا از رایورز، بخش دستگاه‌های الکترونیکی که شامل رایانه‌های شخصی، دستگاه‌های فوق‌همراه، تلفن‌های همراه و تبلت‌ها می‌شود پس از یک دوره رکورد بار دیگر به سوددهی می‌رسد و پیش‌بینی شده است که میزان پرداخت پول در آن به نسبت سال ۲۰۱۳ میلادی ۴.۴ درصد رشد می‌کند تا در مجموع این بازار ارزشی بالغ بر ۶۸۹ میلیارد دلار داشته باشد.

با این وجود گفته شده تعداد کاربرانی که از رایانه‌های شخصی معمولی استفاده می‌کنند همچنان رو به کاهش است و کاربران جهانی ترجیح می‌دهند دستگاه‌های فوق همراه و نوت‌بوک‌ها را کنار بگذارند و در مقابل از تبلت‌ها و دیگر دستگاه‌های جایگزین استفاده کنند.

در بخش مراکز داده نیز پیش‌بینی شده است که شرکت‌ها و سازمان‌ها طی سال ۲۰۱۴ میلادی سرمایه‌گذاری خود را ۲.۳ درصد افزایش دهند و در مجموع ۱۴۳ میلیارد دلار در این زمینه پول پرداخت کنند.


در این بخش تجهیزات شبکه‌های سازمانی، خدمات پردازش ابری و ابزارهای سازمانی موبایلی بیشترین محبوبیت را دارند و سیستم‌های مجازی سازی نیز در رتبه بعدی قرار می‌گیرند.

در بخش نرم‌افزارهای سازمانی پیش‌بینی شده است که میزان سرمایه‌گذاری نسبت به سال ۲۰۱۳ میلادی با رشد ۴.۶ درصدی به ۹۶۴ میلیارد دلار برسد.

اما بیشترین سرمایه‌گذاری طی سال جاری میلادی در بخش خدمات مخابراتی انجام می‌شود و گفته شده است که ارزش این بازار در سال ۲۰۱۴ میلادی با رشد ۱.۳ درصدی نسبت به سال قبل ۱.۶۵۵ تریلیون دلار محاسبه می‌شود.

در این بخش درآمد بازار خدمات خطوط ثابت تلفن همچنان کاهش میابد و خدمات موبایلی سریع‌تر از قبل رشد می‌کنند.
این بازار طی سال جاری میلادی به شدت تحت تاثیر سیستم‌های تلفن اینترنتی(VoIP) قرار می‌گیرد.
 
کد مطلب: 30044
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام