۴
۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۵

مخابرات رقیب نابرابر شرکت‌های اینترنتی

ایتنا- یک کارشناس: مخابرات با انحصار خود در حوزه ارائه اینترنت به کاربران، تبدیل به رقیبی نابرابر برای شرکت‌های اینترنتی شده است.
مخابرات رقیب نابرابر شرکت‌های اینترنتی


یک کارشناس در رابطه با وضعیت اینترنت در ایران عنوان کرد: متاسفانه به اشتباه در کشور جلوی توسعه بعضی از تکنولوژی‌ها گرفته می‌شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، آزاد معروفی اظهار کرد: متاسفانه اینترنتی که در کشور به مردم ارائه می‌کنند اسم اینترنت پرسرعت دارد اما گاهی در عمل سرعت پایین آن کاربران را آزار می‌دهد.

این کارشناس دلیل عدم توسعه اینترنت در کشور را اینگونه مطرح کرد: متاسفانه گاهی به دلیل اینکه ممکن است در جریان آزاد اطلاعات محتواهای نامناسبی وجود داشته باشد، جلوی توسعه این خدمت در ایران گرفته شده است. این وضعیت تنها برای اینترنت نیست چراکه زمانی جلوی ویدیوپلیرها نیز گرفته می‌شد.

وی در مورد ورود بخش خصوصی به عرصه واردات پهنای باند به کشور اظهار کرد: هرجا که انحصار باشد مشکلات فراوانی در آن حوزه وجود دارد. طبیعتا وقتی بخش خصوصی بتواند پهنای باند را وارد کشور کند در این زمینه بین شرکت‌ها رقابت ایجاد شده و قیمت آن هم کاهش پیدا می‌کند. به علاوه باید در نظر داشت که حوزه رقابتی افزایش کیفیت را با خود به دنبال دارد.

معروفی درمورد اینکه آیا می‌توان امنیت ورود پهنای باند توسط شرکت‌های خصوصی را تامین کرد پاسخ داد: می‌توان امنیت ورود پهنای باند به کشور را توسط شرکت‌های خصوصی تامین کرد اما متاسفانه بها‌نه‌هایی آورده می‌شود. بحث امنیت تجهیزات خاص خود را می‌خواهد که بیشتر آن‌ها در کشور وجود داشته و از این لحاظ مشکلی نداریم.

او در پایان در مورد انحصار اینترنت در شرکت مخابرات و ارائه دادن سرویس توسط این شرکت به کاربران مطرح کرد: متاسفانه مخابرات با این کار و خرده‌فروشی تبدیل به یک رقیب نابرابر برای شرکت‌های خصوصی شده و مشکلات بسیاری را برای آن‌ها بوجود اورده است.
کد مطلب: 29997
نام شما
آدرس ايميل شما


Arash
feedback
اگر مخابرات نبود ما چیزی به نام اینترنت نامحدود در کشور نداشتیم و مردم بیچاره باید 10 برابر هزینه می دادند ...
حتی اگر امکان برقراری ارتباط مستقیم بین المللی به شرکت های خصوصی داده می شد ، مطمئناً حاضر به گذشتن از سود کلان خود با ارائه ی اینترنت حجمی نمی شدند .
علیرضا
feedback
جهت اطلاع شما دوشت عزیز مخابرات دیگه سرویس نامحدود نمیفروشه
Arash
feedback
می فروشه ،
این هم لینک :
http://tct.ir/?siteid=1&pageid=358
اوات حسین پور
feedback
Iran, Islamic Republic of
این دوست عزیزمون حتما کارمند مخابراته که سنگشو به سینه میزنه
تو کل کشور بدترین نوع خدمات مربوط به مخابرات هستش بطوریکه تا شرکتهای خصوصی پورت adsl داشته باشند کسی سراغ adsl مخابرات نمیره
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام