کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ASUS DSL-N16U

مودم جدید ADSL ایسوس با دو پردازنده مستقل

سايت خبری ايتنا , 26 اسفند 1392 ساعت 10:54

ایتنا - مودم دو کاره DSL-N16U ایسوس از قابلیت روتر و مودم برخوردار می باشد و همچنین دارای دو پردازنده مستقل و دو پورت WAN ، پورت شبکه Gigabit Ethernet و دو پورت USB و همچنین شتاب دهنده سخت افزاری NAT می باشد.




ایسوس از مودم ADSL دو کاره جدید خود به نام DSL-N16U رونمایی کرد.

DSL-N16U از سری معروف Black Diamond یا الماس سیاه می باشد که از ویژگی های برتری نسبت به مدل های معمولی برخوردار می باشد.

به گزارش ایتنا این مودم همچنین از ADSL/ADSL2+ پشتیبانی می نماید که این موضوع آن را تبدیل به یک مودم نسل جدید می نماید.
این دستگاه علاوه بر مودم از ویژگی روتر بیسیم نیز برخوردار می باشد که می تواند در باند ۲.۴ GHz سرعتی معادل ۳۰۰Mbit/s را فراهم آورد. اما وجود دو پردازنده مستقل تضمینی برای یک ارتباط سریع و مطمئن در بستر شبکه بیسیم و با سیم می باشد. بهره مندی از دو پورت WAN به کاربران این قابلیت را می دهند تا علاوه بر اتصال به اینترنت از طریق خط تلفن، به یک مودم دیگر برای ارتباط به یک شبکه پر سرعت، متصل شوند.

شتاب دهنده NAT سخت افزاری برای انتقال پر سرعت داده ها
اکثر روتر های موجود در بازار از روش نرم افزاری NAT برای مدیریت انتقال داده ها بر روی بستر شبکه از طریق ۴ پورت Gigabit Ethernet و اینترنت استفاده می نمایند، که این موضوع کارایی روتر را کاهش می دهد. DSL-N۱۶U این موضوع را به وسیله تعبیه شتاب دهنده NAT سخت افزاری مرتفع نموده است، که نتیجه آن قدرت انتقال اطلاعات از WAN به LAN تا ۹۰۰Mbit/s می باشد که این موضوع ۴.۵ برابر بیشتر از حالت استاندار نرم افزاری می باشد.

دانلود بدون وقفه
DSL-N۱۶U دارای دو پورت USB ۲.۰ می باشد که کاربران می توانند چاپگر و یا اسکنر خود را بدان متصل و آن را در شبکه به اشتراک بگذارند.
علاوه برا این کاربران می توانند دستگاه های ذخیره سازی تحت شبکه موسوم به NAS را به DSL-N۱۶U متصل نمایند و یک سرور چند رسانه ای راه اندازی و فایل های خود را برروی شبکه منتشر نمایند.
همچنین آنها می توانند حافظه های فلش را به سادگی به این دستگاه متصل نمایند. به واسطه اتصال دستگاه های ذخیره سازی تحت شبکه و نرم افزار اختصاصی ایسوس با نام Download Master فایل های خود را دانلود و برروی این تجهیزات ذخیره نمایند و این موضوع به معنای دانلود بدون وقفه حتی در زمانی که سیستم شما خاموش است، می باشد.

سرور ابری شخصی شما
DSL-N۱۶U از ویژگی انحصاری ASUS AiCloud پشتیبانی می نماید. این ویژگی که در واقع به صورت یک اپلیکیشن می باشد، که DSL-N۱۶U را به یک سرور ابری شخصی قدرتمند تبدیل می نماید و کاربران به وسیله آن می توانند برروی شبکه فایل ذخیره نمایند و توسط قابلیت انحصاری ASUS Smart Sync فایل های ذخیره شد برروی ASUS WebStorage و یا حافظه ای ذخیره سازی فلش به صورت هوشمندانه همگام سازی نمایند، و یا آن را به وسیله ارسال لینک از طریق ایمیل ، پیامک و یا از طریق شبکه های معروف اجتماعی در بین دوستان، همکاران و یا خانواده خود به اشتراک بگذارند و به فایل های خود در هر مکان دسترسی داشته باشند ،علاوه بر این کاربران می توانند به سادگی و با هر نوع مرورگر اینترنتی در وارد حساب AiCloud خود شده و یا از نسخه نرم افزاری رایگان این قابلیت برروی سیستم عامل های اندروید و یا iOS بهره برند.

ویژگی های پیشرفته، نصب ساده
کاربر برای نصب و راه اندازی این مودم ۳۰ ثانیه بیشتر زمان لازم ندارد. شاید این جمله در نگاه اول بیشتر شبیه به یک شعار باشد. اما وقتی شما به وسیله ASUSWRT اقدام به راه اندازی این مودم می نماید به این واقعیت پی خواهید برد که این موضوع نه تنها یک شعار بلکه در واقع یک حقیقت می باشد. برای نصب کافی است که مودم را به شبکه متصل نموده و سپس از طریق مرورگر وارد محیط ASUSWRT شوند و به وسیله Quick Internet Setting ، بدون نیاز به دانستن اطلاعات فنی ISPخود و بدون نیاز به کمک کارشناس فنی ،اینترنت خود را راه اندازی نمایند.
ASUSWRT یک محیط گرافیکی می باشد که شامل ویژگی هایی مانند نمایش نسبت سیگنال به نویز SNR برای چک نمودن وضعیت پایداری سرویس ADSL ،نمایش ترافیک شبکه برای مانیتور نمودن میزان ارسال و دریافت داده ها تحت شبکه می باشد. از جمله قابلیت های جالب این محیط نظارت بر داده های ورودی و خروجی برروی شبکه WAN،LAN و شبکه بیسیم می باشد. بدین ترتیب کاربران نظارت کاملی برروی شبکه خود خواهند داشت و از حملات احتمالی هکر های با خبر می شوند. از دیگر ویژگی های این محیط DSL Feedback می باشد. توسط این قابلیت کاربران می توانند نظرات خود را در مورد شبکه و ایرادات احتمالی آن به اشتراک بگزارند تا کاربران دیگر از تجربه آنها استفاده نمایند.
 


کد مطلب: 29910

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/29910/مودم-جدید-adsl-ایسوس-دو-پردازنده-مستقل

ايتنا
  https://www.itna.ir