۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۰۱

چه چیز موجب تفاوت عملکرد مغزها می‌شود؟

ایتنا- دانشمندان در راستای بهینه‌سازی زیرساخت‌های علمی برای ساخت هوش مصوعی به بررسی مغز زنان و مردان دست زده‌اند که نتایج برخلاف انتظار نشان داده است که در ابتدا مغز این دو جنس هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد.
چه چیز موجب تفاوت عملکرد مغزها می‌شود؟


دانشمندان در راستای بهینه‌سازی زیرساخت‌های علمی برای ساخت هوش مصوعی به بررسی مغز زنان و مردان دست زده‌اند که نتایج برخلاف انتظار نشان داده است که در ابتدا مغز این دو جنس هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد.


به گزارش ایتنا سیستم‌های هوش مصنوعی و شبکه‌های عصبی همواره برای شبیه‌سازی مغز انسان با مشکلی به اسم جنسیت روبرو بوده‌اند زیرا بسیاری از دانشمندان معتقدند که عملکرد مغز زنان و مردان متفاوت است و امواج الکترومغناطیسی متفاوتی از آنها صادر می‌شود.
ولی در تحقیقاتی جامع به سرپرستی پروفسور جینا ریپون این موضوع اثبات شده است که در اصل مغز زن و مرد با یکدیگر تفاوتی ندارد.

پروفسور ریپون در این باره می‌گوید: «تفاوت از آن‌جا جاصل می‌شود که ما از کودکی با ابزارهای خاصی که توسط افراد دیگر برای جنسیت ما تعیین شده است آموزش می‌یابیم. در این میان اسباب بازی‌هایی که به دختران داده می‌شود جنبه حفاظتی داشته و مغز آن‌ها را برای محافظت از محیط اطراف آماده می‌کند ولی اسباب بازی‌هایی که به پسران داده می‌شود جنبه آموزش سازندگی دارد و مغز آن‌ها را برای ساختن تمرین می‌دهد و به همین خاطر از کودکی مغز ما فرا می‌گیرد که تنها از محدوده خاصی از فرکانس‌های الکترومعناطیسی استفاده کند و همین امر تفاوت بین مغز زن و مرد را در آینده رقم می‌زند.»
 
کد مطلب: 29889
نام شما
آدرس ايميل شما


ایلیا
feedback
United States
65 سال بعد از انتشار کتاب جنس دوم، ثابت شد که سیمون دوبووار راست می‌گفت:

کسی زن به دنیا نمی‌آید بلکه زن می‌شود.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام