کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهتر شدن قیمت اینترنت نسبت به چند ماه قبل

خبرگزاری ايسنا , 21 اسفند 1392 ساعت 11:42

ایتنا- یک کارشناس: یکی از بزرگ‌ترین معضلات اینترنت ایران، رقابت ناعادلانه و قیمت گران سرویس‌ها است.




یک کارشناس درباره وضعیت اینترنت در کشور اعتقاد دارد: در حال حاضر اگر بخواهیم خود را نسبت به چند ماه گذشته ارزیابی کنیم در جایگاه مناسبی قرار گرفتیم، اما اگر خود را نسبت به سایر کشورهای دنیا بیازماییم، با بازارهای جهانی فاصله داریم.


به گزارش ایتنا از ایسنا، کوروش بخشی بزرگترین مشکل اینترنت کشور را گران بودن سرویس‌ها دانست و گفت: در کنار بالا بودن قیمت سرویس‌ها رقابتی ناعادلانه که شرکت مخابرات ایجاد کرده به چشم می‌خورد.

وی در ادامه افزود: با ورود مخابرات به بحث‌های خرد نظیر ارائه دادن سرویس به کاربران رقابت به مفهومی بی‌معنی تبدیل شده است. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که اگرچه در بعضی از استان‌ها مخابرات همکاری نمی‌کند اما وضعیت در استان مازندران در حد مطلوبی است.

این کارشناس درباره خصوصی شدن پهنای باند و ورود آن توسط شرکت‌های خصوصی عنوان کرد: قطعا چنین امری به تامین پهنای باند و کاهش قیمتش کمک به سزایی می‌کند. به علاوه بعد از مدتی که پهنای باند توسط شرکت‌ها به اندازه کافی تامین شد دیگر روی بخش‌های ارزش افزوده کار می‌شود، موضوعی که متاسفانه درحال حاضر توجه چندانی به آن وجود ندارد.

بخشی در ادامه مصوبه اخیر سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر کاهش قیمت اینترنت برای کاربران ADSL را تا حدودی مناسب شمرد و گفت: اجرای چنین طرحی تا حدودی می‌تواند ذهن بخشی از جامعه را نسبت به قیمت سامان دهد اما بهتر بود علاوه بر شرکت‌های PAP، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات سایر شرکت‌ها را نیز در نظر می‌گرفت.

او در پایان افزود: بعد از تامین پهنای باند به اندازه کافی شرکت‌های باید روی کیفیت سرویس‌ها تمرکز کنند. اینترنت باید بستری باشد که بوسیله آن الزاماتی بوجود بیاید با ایجاد و توسعه در این حوزه کارآفرینی ایجاد خواهد شد و بصورت زنجیره‌وار تمامی افراد از سود آن بهره‌مند می‌شوند.


کد مطلب: 29878

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/29878/بهتر-شدن-قیمت-اینترنت-نسبت-چند-ماه-قبل

ايتنا
  https://www.itna.ir