کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اختلاف در مایکروسافت بر سر خرید نوکیا بالا گرفت

خبرگزاری فارس , 20 اسفند 1392 ساعت 11:04

ایتنا- گویا کمپانی نوکیا باعث بروز دردسر و اختلاف در میان مدیران مایکروسافت شده است!




با نزدیک شدن دو شرکت مایکروسافت و نوکیا به توافق نهایی برای امضای قرارداد خرید بخش تولید گوشی نوکیا، اختلافات بین مدیران ارشد مایکروسافت برای نهایی کردن این قرارداد بالا گرفته است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از سلولارنیوز، شرکت مایکروسافت طی ماه‌های گذشته مذاکراتی را برای خرید بخش تولید گوشی شرکت فنلاندی نوکیا آغاز کرده است و این توافق در حال نزدیک شدن به گام‌های نهایی انعقاد است، خبرها از افزایش اختلافات بر سر این خرید در بین اعضای هیئت مدیره مایکروسافت حکایت دارد.

بنا به گزارشات، استیو بالمر، مدیر کل سابق مایکروسافت یکی از مخالفان اصلی انعقاد این قرارداد است زیرا وی معتقد است که مایکروسافت باید بخش گوشی را به همراه بخش نقشه برداری نوکیا خریداری کند که نوکیا از فروش بخش نقشه برداری خود خودداری کرده است.

ساتیا نادلا، مدیر کل جدید مایکروسافت که در زمان مدیریت بالمر از موافقان این طرح بود در حال حاضر به شدت پیگیر نهایی شدن این قرار داد است.

به اعتقاد نادلا، به علت سابقه نوکیا در زمینه تولید، زنجیره تأمین، فروش و ورود به بازار گوشی تلفن همراه، این قدم می تواند گام درستی برای ورود مایکروسافت به بازار تولید گوشی های هوشمند و رقابت با بزرگان این عرصه خواهد بود.

برخی خبرها حاکی از نارضایتی بیل گیتس، سهام دار بزرگ و مؤسس مایکروسافت، از خرید تنها بخش تلفن همراه نوکیاست.


کد مطلب: 29862

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/29862/اختلاف-مایکروسافت-سر-خرید-نوکیا-بالا-گرفت

ايتنا
  https://www.itna.ir