۲
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۲

تأمین اینترنت در آفریقا با کمک پهپاد

هواپیماهای بدون سرنشین، اینترنت را برای آفریقا به ارمغان می‌برند.
تأمین اینترنت در آفریقا با کمک پهپاد


شبکه اجتماعی فیس‌بوک قصد دارد برای تأمین اینترنت ساکنان مناطق دور افتاده آفریقا از هواپیماهای بدون سرنشین خورشیدی دور برد استفاده کند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، برای انتقال اینترنت به قاره آفریقا، مسئولان این سایت اجتماعی قصد دارند با بودجه ۶۰ میلیون دلاری شرکت هوافضا تیتان (Titan Aerospace) را خریداری کنند.

این شرکت سازنده پهپادهای خورشیدی Solara۵۰ و Sloara۶۰ است که تا پنج سال بدون نیاز به فرود و تنها با استفاده از انرژی خورشیدی در آسمان پرواز می‌کنند.

شبکه اجتماعی فیس‌بوک علاقه‌مند به استفاده از مدل Solara۶۰ است که یک هواپیمای بدون سرنشین خورشیدی سبک وزن با سرعت پرواز ۱۰۴ کیلومتر در ساعت محسوب می‌شود.

این پهپاد بمدت پنج سال بی وقفه در ارتفاع ۱۹ کیلومتری پرواز می‌کند و برد پروازی آن حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار کیلومتر است؛ بر روی بال هواپیما به طول ۶۰ متر، ۳۰۰۰ پنل خورشیدی نصب می‌شود که قادر به تولید هفت کیلووات برق است.

پهپاد با پرواز بر فراز ابرها، حداکثر نور خورشید را در طول روز دریافت و با ذخیره‌سازی، برای پرواز در شب استفاده می‌کند.

هواپیمای بدون سرنشین Solara اصطلاحا «ماهواره جوی» نیز گفته می‌شود، چراکه می‌توان از آن در مأموریت‌های شناسایی، ارتباطی، نظارت بر وضعیت آب و هوایی استفاده کرد.

با استفاده از این پهپاد دور برد، امکان تأمین اینترنت برای ساکنان مناطق روستایی و دورافتاده آفریقا و سایر نقاط جهان فراهم می شود.

نسخه‌های تجاری مدل‌های Solara۵۰ و Sloara۶۰ سال آینده عرضه خواهند شد.
کد مطلب: 29835
نام شما
آدرس ايميل شما


مهدی
feedback
ای کاش روی کشور ما هم بیاد :(
به خدا مُردیم از این همه محدودیت ...
feedback
ایران که وضعش بدتره
چرا بالای سر ما هم از اینا ول نمیکنن؟ از دست اینا راحت شیم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام