۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۸

بعضی کاربران شامل تخفیف اینترنت نمی‌شوند

ایتنا- مصوبه رگولاتوری برای کاهش قیمت اینترنت در سبدخانوار بوده است اما نکته قابل توجه این است که همه‌کاربران ایرانی از سرویس‌های ADSL استفاده نمی‌کنند.
بعضی کاربران شامل تخفیف اینترنت نمی‌شوند


یک کارشناس درباره مصوبه اخیر سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی که تخفیفی ۲۰ درصدی را شامل برخی از شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینتنرتی می‌کند گفت: بهتر بود قبل از تصویب با کارشناسان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مشورت می‌شد چراکه از نظر ما ایرادهایی به این طرح وارد است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، حمید فروزنده - نایب رییس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران -  اظهار کرد: تخفیفی که روی سرویس‌ها اعمال شد، ضروری بود اما متاسفانه مصرف‌کنندگان دیگر در این طرح نادیده گرفته شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تنها شرکت‌های ندا یا PAP شامل تخفیف‌های ۲۰ درصدی می‌شوند گفت: تمام کاربران از سرویس‌های ADSL استفاده نمی‌کنند و همین موضوع باعث ایجاد تفاوت بین آن‌ها می‌شود. با توجه به موضوعی که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات عنوان کرده، این مصوبه برای کاهش قیمت اینترنت در سبد خانوارهای ایرانی بوده است اما در این بین تکلیف کاربران وایمکس نسل سوم GPRS و سایرین چه خواهد شد؟

این کارشناس در ادامه درباره دفاع بعضی از مسوولان دولتی از این طرح مبنی بر اینکه چیزی در حدود ۸۰ درصد از ADSL استفاده می‌کنند و سایرین بیشتر به شرکت‌های بزرگ خدمات اینترنت پرسرعت ارائه می‌دهند گفت: خیلی از همین شرکت‌ها که به شرکت‌های بزرگ سرویس‌دهی می‌کنند با اجاره کردن تجهیزاتی به کاربران خانگی نیز سرویس می‌دهند، به علاوه خیلی از ادارات هم از ADSL استفاده می‌کنند حال باید جلوی آن‌ها را گرفت که استفاده نکنند؟

فروزنده در ادامه افزود: درخواست ما این است که طرح شامل تمامی شرکت‌ها شود، طرح بسیار خوب و مفید خواهد بود به شرطی که آن را تنها برای یک گروه خاص در نظر نگیرند. امیدواریم که در مصوبات آینده این اشکال برطرف شود.

او در پایان در مورد اینکه چرا شرکت‌های PAP از طریق دبیرخانه خود با سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ارتباط برقرار کرده‌اند نه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: سازمان از هرگونه فعالیت‌های درون صنفی و شرکتی حمایت می‌کند چراکه وظیفه آن رونق کسب و کار شرکت‌ها است.
در حال حاضر از ۱۵ عضو کمیسیون اینترنت، ۱۱ نفر جزو شرکت‌های PAP هستند پس در صورت اتفاق آرا می‌توانند نظرات خود را اعمال کنند.
کد مطلب: 29821
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام