۳
۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۳

مایکروسافت این ماه DirectX ۱۲ را عرضه می‌کند

ایتنا- DirectX ۱۲ یک رابط برنامه‌نویسی مختص بازی‌های رایانه‌ای است.
مایکروسافت این ماه DirectX ۱۲ را عرضه می‌کند


توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای پس از مدت‌ها انتظار سرانجام نسل آتی فناوری DirectX مایکروسافت را اواخر ماه جاری میلادی در اختیار می‌گیرند.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب سایت news.cnet، این فناوری جدید با نام DirectX ۱۲ شناخته می‌شود و در اصل یک رابط برنامه‌نویسی مخصوص بازی‌های رایانه‌ای است که گفته می‌شود شرکت مایکروسافت در تاریخ ۲۰ مارس در «کنفرانس توسعه‌دهنده بازی» از آن رونمایی می‌کند.

این اطلاعات در صفحه رسمی مایکروسافت در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. مایکروسافت در تصاویر عرضه شده لوگوی شرکت‌های AMD، اینتل، Nvidia و Qualcomm را نیز به نمایش گذاشته است و گفته می‌شود که این مراکز در زمینه یاد شده با مایکروسافت همکاری کرده‌اند و از این فناوری جدید پشتیبانی می‌کنند.

به گفته مراکز خبری، «آنوجا گوزالیا» (Anuj Gosalia) یکی از مدیران توسعه مرکز Windows Graphics در شرکت مایکروسافت فناوری DirectX ۱۲ را در کنفرانس یاد شده معرفی می‌کند.

نسخه قبلی این رابط گرافیکی که امکان اجرای انیمیشن‌های سه‌بعدی و دیگر افکت‌های چندرسانه‌ای در بازی‌های رایانه‌ای را فراهم می‌کرد، در سال ۲۰۰۹ میلادی همزمان با ورود سیستم‌عامل ویندوز ۷ عرضه شد.

توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای از فناوری DirectX استفاده می‌کنند تا محصولات آن‌ها بتواند با سیستم‌های سخت‌افزاری در رایانه‌های شخصی سازگاری یابد.
کد مطلب: 29816
نام شما
آدرس ايميل شما


حسین
feedback
این خبر بهترین خبر زندگی من بود
هنوز متن رو نخونده دارم پیام میزترم. نمایش بدید
رضا
feedback
خبر خوبیه
من که منتظر ویندوز 9 هستم.
سیاوش
feedback
آقا حسین, منم مثل تو یه گیمرم, اما اینقدر فکر و ذهنتو تو گیم مشغول نکن ;-)
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام