۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۹

افزایش حجم نرم‏‌افزارهای غیرضروری در محیط کار

ایتنا- استفاده کارمندان از نرم‌افزارهای غیرضروری و شخصی در محیط کار تبدیل به معضلی جدی شده است.


بررسی‏‌های شرکت عرضه‏‌کننده خدمات یکپارچه‌‏سازی نرم‌‏افزار‌ها نشان می‌‏دهد افزایش حجم نرم‌‏افزارهای غیرضروری و بلااستفاده در محیط کار به یکی از معضلات جدی پیش روی واحدهای آی تی سازمان‏‌ها و شرکت‏‌ها تبدیل شده است.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏‌سایت computerworld، شرکت کاپ‏جمینی (Capgemini) که خدمات یکپارچه‌‏سازی نرم‏‌افزاری عرضه می‌‏کند در مطالعه‌‏ای دریافته است که واحدهای آی تی سازمان‏‌ها با حجم فزاینده‏‌ای از نرم‏‌افزار‌ها دست و پنجه نرم می‌‏کنند که چندان متناسب با نیاز آن‌ها نیست.

در این مطالعه که به صورت یک نظرسنجی در میان کسب و کار‌ها انجام شده است، ۴۸ درصد از یک هزار و ۱۱۶ مدیر ارشد آی تی گفته‌‏اند که نرم‌‏افزارهایی که شرکت‏‎های متبوع آن‌ها در اختیار دارند بیش از چیزی است که برای انجام عملیات کسب و کار لازم است. این شرکت در نظرسنجی قبلی خود این رقم را ۳۷ درصد اعلام کرده بود.

بر اساس این مطالعه، فقط ۳۷ درصد از پاسخگویان گفته‌‏اند اکثریت نرم‏‌افزارهایی را که در اختیار دارند، ضروری و لازم است. اما حدود ۷۰ درصد از آن‌ها گفته‌‏اند حداقل ۲۰ درصد از نرم‌‏افزارهای مورد استفاده آن‌ها زائد و غیرضروری است.
در این مطالعه پاسخگویانی از ۱۶ کشور جهان شرکت کرده‌‏اند که ۷۳ درصد از آن‌ها از کشورهای اروپایی و آمریکا و بقیه نیز از کشورهای دارای اقتصادهای نوظهوری مثل هند و چین هستند.

۹۲ درصد از پاسخگویانی که در کشورهای هند، برزیل و چین فعالیت می‌‏کنند گفته‌‏اند بخش‌‏های مختلف شرکت متبوع آن‌ها درک رضایت‏‌بخشی از نرم‏‌افزارهای مورد استفاده در کسب و کار خود دارند. این رقم اما در کشورهایی مثل فنلاند و نروژ بین ۶۴ درصد تا ۶۹ درصد اعلام شده است.

با این همه، یافته‏‌های این مطالعه نشان می‌‏دهد اکثر مدیران عامل در سراسر جهان به دنبال افزایش سرمایه‌‏گذاری‏‌های خود در بخش نرم‏‌افزارهای جدید هستند.

۵۹ درصد از مدیران عامل شرکت‏‌کننده در این مطالعه گفته‌‏اند قصد دارند سرمایه‏‌گذاری در این حوزه را افزایش دهند. این رقم در بازار اقتصادهای نوظهور ۸۵ درصد است.
کد مطلب: 29805
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام