کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوشی اندرویدی نوکیا نیامده هک شد

20 اسفند 1392 ساعت 14:10

ایتنا - گوشی‌های هوشمند Nokia X مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید نیامده هک شدند تا امکان دسترسی آن‌ها به فروشگاه اینترنتی Google Play فراهم شود.




شرکت نوکیا چندی پیش سری گوشی‌های هوشمند Nokia X را مبتنی بر نسخه‌ای ویژه‌ای از سیستم‌عامل اندروید معرفی کرد و توضیح داد امکان اتصال این گوشی‌ها به فروشگاه اینترنتی Google Play Store و استفاده از ابزارهای آن موجود نیست.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم، اما این گوشی‌های هوشمند جدید نیامده هک شدند تا امکان استفاده آنها از فروشگاه اینترنتی Google Play هم فراهم شود.

یکی از اعضای مرکز XDA با انتشار فایل ویدیویی نشان داد گوشی هوشمند Nokia X ابزار Google Now Launcher را اجرا می‌کند.

در این فایل ویدیویی توضیح داده شد که هر یک از کاربران خانگی چطور می‌توانند با ایجاد برخی تغییرات در بخش تنظیمات گوشی، امکان اجرای ابزارها و خدمات گوگل را روی سری گوشی‌های Nokia X فراهم کنند.

به گفته مرکز XDA، کاربران می‌توانند با روت کردن گوشی هوشمند خود امکان اجرای ابزارهای گوگل را فراهم آورند که البته این اقدام گوشی را از گارانتی و خدمات پس از فروش خارج می‌کند.

اگر این اتفاق صحت داشته باشد، با این هک جدید بسیاری از طرفداران گوشی‌های نوکیا و همچنین گوشی‌های اندرویدی خوشحال خواهند شد و سراغ این محصولات خواهند رفت.

لازم به ذکر است که از زمان عرضه نخستین محصول در سری گوشی‌های هوشمند Lumia نوکیا بسیاری از کاربران امیدوار بودند که این شرکت فنلاندی به‌جای عرضه محصولات مبتنی بر ویندوزفون، گوشی‌هایی را مجهز به دو سیستم‌عامل روانه بازار کند.

این تصور با تولید نخستین گوشی‌های اندرویدی در شرکت نوکیا این قوت گرفته است و پیش‌بینی می‌شود که اواخر امسال نخستین گوشی هوشمند نوکیا با دو سیستم‌عامل وارد بازار شود.
 


کد مطلب: 29798

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/29798/گوشی-اندرویدی-نوکیا-نیامده-هک

ايتنا
  https://www.itna.ir