۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۴

افزایش آسیب پذیری های ویندوز 7 و xp در سال 2013

ایتنا-در گزارش سالانه Secunia تنها به 10 آسیب پذیری ناشناخته اشاره شده است كه در حال حاضر از آن ها سوء استفاده می شود و هم چنان اصلاحیه ای برای آن ها منتشر نشده است.


با توجه به گزارشی كه اخیرا توسط Secunia منتشر شده است، تعداد آسیب پذیری های كشف شده در سیستم عامل های ویندوز ۷ و xp در سال ۲۰۱۳ نسبت به سال ۲۰۱۲ دو برابر شده است و هم چنین تعداد رخنه های گزارش شده در ویندوز ۸ نیز بالا می باشد.


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، شركت امنیتی دانماركی Secunia در گزارش خود آورده است كه در سال ۲۰۱۳ تعداد ۱۰۲ آسیب پذیری در ویندوز ۷ و ۹۹ آسیب پذیری در ویندوز xp كشف شده است كه این تعداد در سال ۲۰۱۲ به ترتیب ۵۰ و ۴۳ آسیب پذیری بوده است. در این میان بیشترین آسیب پذیری در ویندوز ۸ گزارش شده است اما شركت امنیتی Secunia اظهار داشت كه كه ۵۵ آسیب پذیری از مجموع ۱۵۶ آسیب پذیری كشف شده در ویندوز ۸ به دلیل تجمیع ادوب فلش پلیر و مرورگر IE می باشد.


شركت امنیتی Secunia داده های مربوط به آسیب پذیری های نرم افزاری را در گزارش سالانه خود منتشر كرده است كه در آن ۵۰ برنامه و سیستم عاملی كه بیشتر مورد استفاده قرار گرفته، ذكر شده است.

در این جدول مایكروسافت پس از ویندوز مدیا پلیر و IE در رده سوم قرار گرفته است. ادوب بواسطه نرم افزار فلش پلیر خود در رده پنجم قرار گرفت و بواسطه نرم افزار Reader خود در رده هفتم قرار گرفته است. شركت اوراكل با پلت فرم جاوای خود در این جدول رده دهم را اشغال كرده است.

با توجه به گزارش سالانه Secunia، ۸۶ درصد از آسیب پذیری هایی كه در این ۵۰ محصول نرم افزاری كشف شده است در همان روز افشای آسیب پذیری توسط اصلاحیه ای برطرف شده اند.

برنامه های دیگری كه توسط تولیدكنندگان مختلف عرضه می شوند ۷۶ درصد از آسیب پذیری ها را جدول ۵۰ برنامه نخست سال ۲۰۱۳ به خود اختصاص دادند. این میزان نسبت به سال ۲۰۱۲ حدود ۱۰ درصد كاهش یافته است.

در این گزارش تنها به ۱۰ آسیب پذیری zero-day اشاره شده است كه در حال حاضر از آن ها سوء استفاده می شود و هم چنان اصلاحیه ای برای آن ها منتشر نشده است.
کد مطلب: 29754
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام