۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۱

چه‌قدر می‌توان به بستر اینترنتی بانک‌ها اعتماد کرد؟

ایتنا- البته خود کاربران هم باید جوانب ایمنی را رعایت کنند و در دام فیشینگ و کلاهبرداری‌ها نیفتند.
چه‌قدر می‌توان به بستر اینترنتی بانک‌ها اعتماد کرد؟


مدیر کل فن‌آوری اطلاعات بانک مرکزی معتقد است به هیچ عنوان نمی‌توان خط کش و معیار خاصی برای این که چقدر احتمال حمله به شبکه اینترنتی بانکی وجود دارد در نظر گرفت اما با این وجود طی یک سال گذشته هیچ موردی مبنی بر هک حساب‌های بانکی وجود نداشته است.


به گزارش ایتنا از ایسنا،‌ ناصر حکیمی  در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه می توان به بستر اینترنتی بانک‌ها اعتماد داشت، اظهار کرد: تا آنجا که می‌توان گفت به لحاظ زیرساختی و سرویس مشکل امنیتی خاصی در ارتباط با حساب‌های بانکی و سیستم بانکی وجود ندارد و براساس طراحی‌های صورت گرفته اگر هم حمله‌ای به این پایگاه صورت بگیرد براساس مکانیزم تعبیه شده جلوی آن به سرعت گرفته خواهد شد. به همین دلیل می توان گفت که سیستم ما کاملا استاندارد است.

وی ادامه داد: اما بخشی از مساله به رفتارهای مشتریان مربوط می شود که فریب کلاهبرداران را نخورده و در دام فیشینگ نیفتند این مساله موضوعی است که کار را کمی پیچید‌ه‌تر می‌کند و نیاز به اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی و همچنین زیرساخت‌های مشترک دارد.

حکیمی با اشاره به این‌که درگاه شاپرک از بهمن ماه با یکپارچه سازی آدرس درگاه‌ها مواجه شده، یادآور شد: این مساله اطمینان نسبت به این شبکه را افزایش می‌دهد.

مدیر کل فن‌آوری اطلاعات بانک مرکزی در پاسخ به این سوال ایسنا که به طور کلی تا چه حد می‌توان از نظر اینترنت به امنیت بانک‌ها اعتماد کرد توضیح داد: در این زمینه نمی‌توان هیچ آماری داد و خط کش خاصی وجود ندارد اما به لحاظ سیستم طی سال گذشته هیچ مشکلی مشاهده نشده و هیچ‌گاه پیش نیامده است که سیستم بانک‌ها هک شده و یا به آن‌ها نفوذ شده باشد اما همان طور که گفتم به لحاظ رفتاری ممکن است مشکلاتی ایجاد شده باشد.

حکیمی در پاسخ به این سوال که مشکلاتی که به لحاظ رفتار نادرست کاربران بانک‌ها رخ داده تا چه اندازه بوده نیز اظهار کرد: بخشی از این موارد به پلیس فتا ارجاع داده می‌شود و بخشی از آن‌ها به بانک مرکزی رجوع داده می‌شود به همین دلیل نمی‌توان آمار مشخصی نسبت به این موضوع ارائه کرد اما در نهایت آنچه مشخص است آنکه تمام مواردی که بر اساس آنها مشکلی در این زمینه ایجاد شده مربوط به نحوه رفتار مشتریان بوده است.
کد مطلب: 29753
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام