کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دبیر شورایعالی فضای مجازی خبر داد:

تغییر محسوس در استفاده کاربران از اینترنت/ رفع محدودیت سرعت دسترسی

خبرگزاری مهر , 10 اسفند 1392 ساعت 10:04

ایتنا- سرعت دسترسی کاربران به سایت‌ها بالاتر خواهد رفت که البته منوط به استفاده از شبکه ملی اطلاعات خواهد بود.




دبیر شورایعالی فضای مجازی از تغییر محسوس در استفاده کاربران ایرانی از شبکه اینترنت با اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات از سال آینده خبر داد و تاکید کرد: در شبکه ملی اطلاعات برای کاربران، محدودیت سرعت دسترسی وجود ندارد.


به گزارش ایتنا از مهر، محمدحسن انتظاری  در مورد برنامه های سیاستگذاری شورایعالی فضای مجازی در حوزه اینترنت اظهار داشت: تمرکز اصلی ما در حوزه اینترنت، بر روی شبکه ملی اطلاعات است و امیدواریم با راه اندازی این شبکه، کاربران ایرانی شاهد تغییر محسوسی در سرعت دسترسی به سایتهای اینترنتی باشند.

برنامه های عملیاتی شبکه ملی تا هفته آینده ارائه می شود
وی با اشاره به تاخیر ۲ ساله در راه اندازی پروژه شبکه ملی اطلاعات ادامه داد: خوشبختانه هم اکنون کلیات این شبکه در شورایعالی فضای مجازی به تصویب رسیده و ابلاغ شده است که در این راستا قرار است برنامه های عملیاتی شدن این پروژه ظرف هفته آینده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شود.

انتظاری با تاکید براینکه برنامه های عملیاتی شدن شبکه ملی اطلاعات مربوط به کاربران خانگی و دستگاهی خواهد بود افزود: در سال ۹۳ با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، ترافیک داخل کشور در داخل جریان پیدا می کند و شبکه ای یکپارچه اجرایی می شود که تاثیرش در سرعت کاربران به وضوح قابل مشاهده است.

دسترسی به سایت‌های داخلی با سرعت نامحدود
دبیر شورایعالی فضای مجازی با بیان اینکه در شبکه ملی اطلاعات سرعت بالا، دسترسی امن و پایدار به اینترنت دیده شده است تصریح کرد: در شبکه ملی محدودیت سرعت دسترسی برای کاربران وجود ندارد و کاربران می توانند با سرعت بسیار بالا به سایتهای داخلی و ترافیک داخلی دسترسی داشته باشند.

اما ممکن است در تجهیزات محدودیتهایی وجود داشته باشد که نیاز به ایجاد زیرساختهای مناسب است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه با آماده شدن زیرساخت شبکه ملی اطلاعات، کاربران می توانند سرویس اینترانت داخلی را بسته به نوع سرویس از شرکتهای ارائه کننده خدمات دریافت کنند به مهر گفت: براساس برنامه های صورت گرفته بخش عمده ای از این شبکه در سال ۹۳ قابل دسترسی خواهد بود.

سرویس های جدید بر بستر اینترنت ملی بزودی اعلام می شود
وی تمرکز اصلی شورایعالی فضای مجازی را ایجاد شبکه ملی اطلاعات و ارائه محتوای بر روی آن برشمرد و خاطرنشان کرد: زیرساخت شبکه ملی اطلاعات در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که انواع و اقسام سرویس های ارتباطی بر این بستر قابل ارائه خواهد بود اما شرکتهای متقاضی ارائه، باید از مرکز ملی فضای مجازی مجوز ارائه سرویس دریافت کنند.

مهندس انتظاری با تاکید براینکه هم اکنون کمیته های فرعی شورایعالی فضای مجازی در حال پرداختن به سرویس های مرتبط با شبکه ملی اطلاعات است تصریح کرد: این سرویس ها و خدمات تا قبل از پایان سال جاری در شورایعالی فضای مجازی تصویب شده و به تائید اعضا می رسد و پس از آن اطلاع رسانی رسمی در مورد آنها صورت می گیرد.

آخرین جلسه شورایعالی فضای مجازی در سال ۹۲ برگزار می شود
دبیر شورایعالی فضای مجازی در مورد برگزاری آخرین جلسه شورایعالی فضای مجازی در سال ۹۲ نیز گفت: برای برگزاری این جلسه قبل از پایان سال، درخواست خود را به دفتر رئیس جمهور ارائه داده ایم و پیش بینی می شود ظرف ۲ هفته آینده جلسه شورایعالی فضای مجازی با حضور رئیس جمهور تشکیل شود که در این جلسه موضوع خدمات مدنظر بر روی شبکه ملی اطلاعات عنوان خواهد شد.


کد مطلب: 29733

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/29733/تغییر-محسوس-استفاده-کاربران-اینترنت-رفع-محدودیت-سرعت-دسترسی

ايتنا
  https://www.itna.ir