۳
۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۵
درخواست برای اصلاح مصوبه "کاهش تعرفه پهنای باند"

تمام سرویس‌دهندگان اینترنت باید مشمول کاهش قیمت پهنای باند شوند

ایتنا- سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خواستار تعمیم کاهش تعرفه پهنای باند به تمام ارائه دهندگان خدمات اینترنت شد.
تمام سرویس‌دهندگان اینترنت باید مشمول کاهش قیمت پهنای باند شوند



به گزارش ایتنا از  ایسنا، نشست خبری کمیسیون اینترنت سازمان نصر تهران با موضوع بررسی ابعاد مصوبه ۱۸۱ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، با حضور اعضای کمیسیون اینترنت، رئیس سازمان نصر کشور، دبیر سازمان نصر تهران و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.


براساس مصوبه ۱۸۱ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه پهنای باند اینترنت بین الملل تنها برای ارائه خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری ADSL برای شرکت‌های PAP و شرکت‌های مخابرات استانی زیر مجموعه شرکت مخابرات ایران ۳۵ درصد کاهش یافت.

در پی واکنش و اعتراض شرکت‌های اینترنتی همچون فعالان حوزه ISP، ISDP، وایمکس و GPRS نسبت به این تخفیف انحصاری، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، طی نشست خبری امروز، درخواست خود را برای تعمیم کاهش تعرفه پهنای باند به تمام سرویس دهندگان اینترنت اعلام کرد.

تخفیف در قیمت پهنای باند را عمومی کنید
در ابتدای این نشست محمد یوسفیان، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، هدف از برگزاری این نشست را اعلام خواسته‌های سازمان برای اصلاح مصوبه فوق عنوان کرد و بر رسالت این تشکل نسبت به شفاف‌سازی قوانین و رعایت حقوق همه اعضا تاکید کرد.

در ادامه کاظم آیت‌الهی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان اینکه نگاه جامعی بر تدوین مصوبه ۱۸۱کمیسیون تنظیم مقررات حاکم نبوده است، گفت: با وجود اینکه کاهش قیمت اینترنت نویدبخش است اما به نظر می رسد تعجیل در تدوین این مصوبه، باعث شده حقوق تمام شرکت‌های اینترنتی رعایت نشود.

آیت‌الهی با تاکید براینکه انحصار در ارائه تخفیف قیمت پهنای باند به شرکت‌های PAP موجب اعوجاج در بازار سایر شرکت‌های اینترنتی و نادیده گرفتن حق مصرف کنندگان می شود، ادامه داد: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در این رابطه مکاتبات و اقدامات لازم را انجام داده است، از طرف کمیسیون تنظیم مقررات به سازمان قول داده شده تا این مصوبه در اسرع وقت مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با تاکید براینکه سازمان نقطه تعامل دولت و بخش خصوصی است، بر لزوم اجرایی شدن وعده‌های حمایتی وزارت ارتباطات از بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: امیدواریم در سایه این تعامل و نگاه مثبت وزارت ارتباطات، شاهد بهره‌گیری از نظرات کارشناسی و مشارکت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در تدوین قوانین و تصمیمات کلان حوزه ICT باشیم.

تمام سرویس دهندگان اینترنت باید از یک قانون تبعیت کنند
در این نشست خبری، محمودرضا خادمی - عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران - با تاکید براینکه شکل فعلی مصوبه کاهش قیمت پهنای باند موجب ایجاد انحصار در حوزه ارائه پهنای باند می شود، گفت: برای ایجاد یک فضای رقابتی سالم در حوزه ارائه خدمات پهنای باند ضرورت دارد مصوبه کاهش قیمت به صورت یکسان برای همه سرویس دهندگان این خدمات اجرا شود.

خادمی با تاکید بر اینکه مصوبه فوق به اختلاف قیمت ۳۵ درصدی در بازار پهنای باند منجر می شود گفت: با ابلاغ این مصوبه نرخ پهنای باند برای شرکتهای ارائه کننده اینترنت ADSL با سایر ارائه کنندگان خدمات اینترنت شامل ISP، ISDP ، وایمکس و GPRS حدود ۳۵ درصد تفاوت خواهد داشت و این تفکیک امتیاز که از سوی وزارت ارتباطات برای شرکتهای PAP اعمال شده است جای سوال دارد.

او با بیان اینکه وزارت ارتباطات باید در تعیین تعرفه‌ها به کلیه سرویس‌های اینترنتی توجه کند، ادامه داد: برای یکسان سازی قیمت‌ها و استفاده تمامی کاربران اینترنت از تخفیف اعمال شده، نباید در نرخ پهنای باند دوگانگی وجود داشته باشد و همه سرویس دهندگان باید از یک قانون تبعیت کنند.

به گفته خادمی، با در نظر گرفتن قوانین و مصوبات موجود کمیسیون تنظیم مقررات از جمله شکل فعلی مصوبه ۱۸۱، نمی توان انتظار داشت کشور بتواند به اهداف کلان توسعه ICT دست یابد.

خادمی با تاکید بر اینکه سازمان پیگیری‌های لازم را برای اصلاح این مصوبه انجام می‌دهد، اظهار امیدواری کرد: امیدواریم روزی فرا برسد که ما در حوزه اینترنت نیازی به تعرفه گذاری نداشته باشیم و تعرفه‌های ما را "رقابت و کیفیت در بازار" تعیین کنند.

سازمان مخالف تبعیض و تفکیک است
در بخش دیگری از این نشست مطبوعاتی، حمید فروزنده، نائب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، ضمن اشاره به مفاد مصوبه ۱۸۱ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: این مصوبه با هدف کاهش قیمت اینترنت در سبد خانوار ابلاغ شده است ؛ درحالی که این هدف با توجه به بدنه و تعرفه مصوبه که تنها به ارائه دهندگان سرویس ADSL می‌پردازد، تامین نشده است.

به گفته فروزنده، کاربران سرویس‌های وایمکس، IN، GPRS، ۳G و پهنای باند اختصاصی، بخش قابل توجهی از کاربران اینترنتی را تشکیل می دهند که بر اساس این مصوبه، از تخفیف مدنظر این مصوبه محروم شده اند.

او با بیان اینکه سازمان از کاهش تعرفه پهنای باند اینترنت برای کلیه خدمات دهندگان حوزه استقبال می‌کند، گفت: شکل کنونی این مصوبه برای کاهش قیمت اینترنت در کشور عادلانه نیست چراکه معتقدیم کاربران اینترنت و ارائه دهندگان سرویسهای مختلف، باید به شکل یکسان از این کاهش قیمت بهره‌مند شوند.
کد مطلب: 29700
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
به کی میگی؟
مسعود عباسیان
feedback
اگه به ما بگن که خدایی وجود نداره راحت تر باور میکنیم تا موقعی که بگن اینترنت ارزون بشه
nemat
feedback
والا داخل شهر ما 128 که مزخرف ترین اینترنت هست رو با قیمت 20 تومن میفروشن.. چه خبره... کسی گوش به این حرف های شما نمیده... خودتونو خسته نکنید
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام