کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رخنه مهم رمزگذاری در OS X به زودی برطرف خواهد شد

5 اسفند 1392 ساعت 10:47

ایتنا- روز جمعه رخنه موجود در سیستم عامل های آیفون و آی پد اصلاح شد اما سیستم عامل مكینتاش بدون اصلاحیه باقی ماند. شركت اپل قصد دارد به زودی این مشكل را برطرف كند.




شركت اپل در بیانیه ای اظهار داشت كه به زودی رخنه رمزگذاری موجود در سیستم عامل مكینتاش برطرف خواهد شد.
این رخنه به مهاجمان اجازه می دهد تا از طریق صفحه دسكتاپ میكنتاش، اطلاعات مالی، پست الكترونیكی و سایر داده های شخصی را جاسوسی نمایند.


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، این شركت در یك پست الكترونیكی نوشت كه از وجود این رخنه باخبر هستند و در حال حاضر ابزار برطرف كننده آن را نیز در دسترس دارند كه به زودی و طی چند روز آینده منتشر خواهند كرد.

میزان اهمیت و شدت این آسیب پذیری به اندازه ای برای این شركت مهم بود كه روز جمعه یك به روز رسانی را برای نرم افزار محبوب iOS ۷ منتشر كرد. كاربران باید این سیستم را به نسخه ۷.۰.۶ به روز رسانی نمایند.

سیستم عامل مكینتاش نیز نسبت به حملات MITM، آسیب پذیر می باشد كه می تواند به مهاجم اجازه دهد تا بواسطه مشكلی در لایه امنیتی، اطلاعات حساس را جستجو و مشاهده نماید.

شركت اپل اعلام كرد كه این هفته، مشكلات برطرف خواهند شد و بسته های به روز رسانی از طریق ابزار به روز رسانی خودكار اپل بر روی سیستم عامل مكینتاش اعمال خواهد شد.


کد مطلب: 29676

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/29676/رخنه-مهم-رمزگذاری-os-x-زودی-برطرف-خواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir