۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۶

امضای تفاهمنامه ترويج مجموعه فرآيندهاي بلوغ قابليت، مديريت و پايش خدمات فاوا

ایتنا - گام اول این طرح شامل شرکت‌های بزرگ با اولویت شرکت‌های شرکت کننده در رتبه‌بندی شرکت‌های بزرگ ایران( IMI100) یا جایزه تعالی(EFQM) و همچنین شرکت‌های فاوا است.



تفاهمنامه سه‌جانبه میان سازمان مدیریت صنعتی، سازمان نصر کشور و انجمن انفورماتیک ایران به منظور ترویج فرایندهای بلوغ قابلیت، مدیریت و پایش خدمات فاوا امضا شد.


به گزارش ایتنا و به گفته رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، اساس این تفاهمنامه همکاری در زمینه طراحی و اجرای نقشه راهی برای ارتقاء سطح بلوغ قابلیت‌های راهبردی و مدیریت فناوری اطلاعات شرکت‌های بزرگ است.
کاظم آیت‌اللهی ادامه داد: این طرح در دو مقطع اصلی و فرعی نیازسنجی، تهیه نقشه راه تفصیلی و همچنین اجرای نقشه راه و استقرار مدل ارزیابی اجرا خواهد شد.

او گفت: مدل‌های مرجع و استانداردهای فرآیندی "مدل بلوغ قابلیت" همراه با استانداردهای فرایندی مدیریت و پایش خدمات فاوا، ایزو ۲۰۰۰۰ و COBIT، مجموعه را تشکیل می‌دهد که ترویج آن میان موسسات و شرکت‌ها، موجب ارتقاء سطح توانمندی و گذر به سازمان‌هایی حرفه‌ای و تراز بین‌الملل خواهد شد.

او افزود: از طرفی مدل بلوغ مدیریت در حال تبدیل شدن به یکی از معیارهای مهم آماده بودن شرکت‌ها برای در نظر گرفتن یک مدل برون‌سپاری یا بهره‌گیری از آن است.
بنابر اظهارات رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، از این رو با توجه به جایگاه سازمان نصر کشور(نظام صنفی رایانه‌ای) به عنوان یک تشکل فراگیر صنفی فاوا، این نهاد صنفی علاقه‌مند به چنین رویکردی در بازار خدمات مشاوره این حوزه است.

بر اساس این گزارش سازمان مديريت صنعتي تمايل است تا اين طرح را در قالب پروژه‌ای با همکاری و بهره‌گيری از توان و ظرفيت علمی و حرفه‌ای و همچنين جایگاه و ارتباطات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و انجمن انفورماتیک ایران به مرحله اجرا در آورد.
از این رو گام اول این طرح شامل شرکت‌های بزرگ با اولویت شرکت‌های شرکت کننده در رتبه‌بندی شرکت‌های بزرگ ایران( IMI100) یا جایزه تعالی(EFQM) و همچنین شرکت‌های فاوا است.
 
کد مطلب: 29661
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام