کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تغییر کیفیت اینترنت در کشور با افزایش پهنای باند

خبرگزاری ايسنا , 4 اسفند 1392 ساعت 10:36

ایتنا- هنوز هم مسئولان و کارشناسان می‌گویند پهنای باند باید از انحصار خارج شود تا فضا رقابتی و کیفیت مطلوب شود.




یک کارشناس در رابطه با انحصار پهنای باند اینترنت در کشور اعتقاد دارد: اجازه ورود پهنای باند به خصوصی‌ها با رقابتی که ایجاد می‌کند، قیمت‌ها را کاهش خواهد داد.


به گزارش ایتنا از ایسنا،‌محسن موسوی - عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور -  گفت: بصورت کلی انحصار چیزی خوبی نیست و جلوی رقابت شرکت‌های خصوصی را حول یک موضوع می‌گیرد.

وی در ادامه رفع محدودیت سرعت اینترنت را برای کاربران خانگی الزامی دانست و افزود: در حال حاضر محدودیت ۱۲۸ کیلوبیتی برای کاربران اینترنت خانگی وجود دارد که کفاف باز کردن بعضی از صفحات، عکس‌ها و ویدیو‌ها را نمی‌دهد. باید حداقل کف سرعت اینترنت را به ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه ارتقا داد تا کاربران بتوانند از این خدمت بیش از پیش استفاده کنند.

به علاوه باید میزان پهنای باند در کشور را افزایش دهیم با افزایش پهنای باند کیفیت سرویس‌ها دستخوش تغییر شده و می‌تواند رضایت کاربران را با خود به همراه بیاورد.

موسوی در رابطه با بحث کم‌فروشی اینترنت افزود: افزایش پهنای باند به خودی خود باعث می‌شود تا شرکت‌ها ضریب اشتراک کم‌تری را روی سرویس‌های خود اعمال کنند. درحقیقت این میزان پهنای باند است که کیفیت یک سرویس اینترنتی را مشخص می‌سازد.

او در پایان مطرح کرد: درحال حاضر نیز بعضی اوقات در بعضی مناطق کشور سرعت اینترنت به شدت افت پیدا می‌کند. البته باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که بعضی از سایت‌ها به دلیل داشتن محتوای سنگین یا استفاده از پروتکل‌هایی خاص با سرعت کمتری در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.


کد مطلب: 29654

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/29654/تغییر-کیفیت-اینترنت-کشور-افزایش-پهنای-باند

ايتنا
  https://www.itna.ir