۱
۰
plusresetminus
شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۵

اینترنت کشور فاقد ارزش افزوده

ایتنا- اینترنت یک نیاز همگانی است و تنها مختص دانشگاهیان و دانشمندان یک کشور نیست.
اینترنت کشور فاقد ارزش افزوده




به گزارش ایتنا از ایسنا، ابراهیم خزائی در این باره اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر این دیدگاه در بین مسوولان وجود ندارد و همین موضوع باعث شده که وضعیت اینترنت تغییر محسوسی را نسبت به قبل نکرده باشد.


وی به وجود نداشتن ارزش‌های افزوده در کنار وضعیت اینترنت کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه ما در ایران خدمات آن چنانی که وابسته به اینترنت باشد نداریم.
به عنوان مثال اگر اینترنت برای پنج ساعت در یک کشور خارجی قطع شود مشکلات و ضررهای بسیار زیادی ایجاد می‌شود که این موضوع در ایران چندان پررنگ نیست. کافی است برای درک این مساله نگاهی به وضعیت فروشگاه‌های اینترنتی داشته باشیم تا متوجه شویم چند بازار الکترونیکی که در کشور وجود دارند هم تماما مبتنی بر اینترنت نشده‌اند.

خزائی وضعیت اینترنت ایران نسبت به سایر نقاط دنیا را ضعیف دانست و مطرح کرد: هم از لحاظ سرعت و هم از لحاظ کیفیت در جایگاه پپایین‌تری نسبت به سایر نقاط دنیا قرار داریم. نسبت به سال‌های گذشته نیز وضعیت تغییر چندانی را نداشته بلکه ضریب اشتراک نیز به دلیل بیشتر شدن تعداد مشترکان افزایش پیدا کرده است و در نهایت می‌توان گفت ۷۰ درصد از مشتریان اینترنت در کشور رضایت چندانی از سرویسی که تهیه کرده‌اند ندارند.

این کارشناس درباره مشکلاتی که مخابرات در سایر نقاط ایران برای بعضی از شرکت‌های خصوصی ایجاد کرده اظهار کرد: از لحاظ زیرساخت تنها مخابرات است که می‌تواند اینترنت را به نقاط دوردست در کشور برساند. به علاوه این شرکت برای ما مشکلی را بوجود نیاورده است.

او در پایان ورود خصوصی‌ها به حوزه واردات پهنای باند را بی‌تاثیر قلمداد کرد و گفت: فمکر نمی‌کنم با ورود شرکت‌های خصوصی در زمینه ورود پهنای باند تاثیر چندانی داشته باشد چراکه مشکلات دیگری وجود دارد که در برابر توسعه اینترنت در کشور قد علم کرده است.
کد مطلب: 29632
نام شما
آدرس ايميل شما


مسعود عباسیان
feedback
من سال 90 حدود 14 روز اینترنت نداشتم و اینترنتم مال مخابرات بود. آخرشم هیچی
امسال هم حدود یک هفته اینترنتم قطع شده بود و وقتی به پیمانکار مخابرات گفتم خسارتمو کی میده؟ گفت: اگه تونستی بگیر و مطمئن باش اونقدر باید خرج کنی و وقت بذاری تا بتونی چیزی را ثابت کنی.
با این اوضاع و با این مملکت ما همین قدر در سطح پایین خواهیم موند.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام