۱
۰
plusresetminus
شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۱
رییس سابق سازمان فن‌آوری اطلاعات تاکید کرد

بسیج شدن نیروها برای افزایش پهنای باند اینترنت

ایتنا- حکیم جوادی: با تمرکز واعظی برروی پهنای باند، بسیج شدن تمامی نیروها پهنای باند افزایش پیدا کرد.
بسیج شدن نیروها برای افزایش پهنای باند اینترنت


رییس پیشین سازمان فن‌آوری اطلاعات درباره توسعه پهنای باند در کشور عنوان کرد: هیچ توسعه‌ای بدون زمینه‌سازی قبلی امکان‌پذیر نیست.


به گزارش ایتنا از ایسنا، علی حکیم جوادی اظهار کرد: توسعه پهنای باند نمی‌تواند طی چند ماه گذشته صورت گرفته باشد؛ نیاز به پهنای باند در تمام دنیا به صورت نمایی تغییر می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ خوشبختانه با توجه به این که ظرفیت‌ها افزایش پیدا کرده به تبع آن نیاز مردم هم زیاد شد و پهنای باند افزایش یافت.

رییس پیشین سازمان فن‌آوری اطلاعات گفت:‌ مطمئنا ظرفیت و زیرساخت وجود داشته اما وقتی تمرکز را برروی یک موضوع خاص قرار می‌دهیم تمامی نیروها برای شکوفاسازی آن بسیج می شوند. با تمرکز دکتر واعظی برروی این موضوع و بسیج شدن تمامی نیروها پهنای باند افزایش پیدا کرد.

معاون پیشین وزارت ارتباطات در رابطه با انحصار مخابرات افزود: رگولاتوری تنظیم‌کننده قوانین است و شرکتی که زیرساختی در اختیار دارد باید آن را با سایرین به اشتراک بگذارد.

حکیم‌جوادی در ادامه در مورد پروژه‌های ناتمام و مبحث IPTV در دولت گذشته، عنوان کرد: متولی IPTV ما نبودیم و برای ایجاد آن هم فکر می‌کنم فاصله زیادی داریم چرا که باید نیازهایش را برآورده سازیم. در رابطه با این موضوع نیاز به پهنای باند کافی وجود دارد.
به علاوه باید این فعالیت را در لایه دسترسی انجام دهیم. به همین دلیل بود که اپراتور چهارم نیز بوجود آمد تا بتواند فیبرنوری را به در منازل برساند.

وی در ادامه افزود: فن‌آوری اطلاعات موضوع یک شخص، سازمان یا دسته‌ای از افراد نیست، هر مدیری در حوزه باید فکر خود را برروی IT متمرکز سازد. بنابراین تا فرهنگ‌سازی درستی صورت نگیرد، مدیران به این سمت حرکت نمی‌کنند.

به اعتقاد او مشکلی اصلی ما در فن‌آوری اطلاعات پول نیست بلکه باید فرهنگ سازی استفاده از IT در ایران شکل بگیرد.
این توسعه باید به صورت خودجوش شکل گرفته و از بخش خصوصی نیز به درستی استفاده شود. بدین وسیله بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.
کد مطلب: 29624
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
6 ماه گذشته هیچ خبری نشده
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام