۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۲۵

McLaren هوشمندترین خودروی جهان را عرضه کرد + تصاویر

ایتنا - این خودروی 230 هزار دلاری یک مجموعه کامل از فناوری محسوب می‌شود و هرآنچه که نیاز ندارید را هم در اختیار شما می‌گذارد.
McLaren هوشمندترین خودروی جهان را عرضه کرد + تصاویر


شرکت McLaren جدیدترین و پیشرفته‌ترین خودروی خود را با نام 650S عرضه کرد و توضیح داد که این محصول فناورانه‌ترین خودرو موجود در بازار جهانی محسوب می‌شود.


به گزارش ایتنا، این خودروی لوکس با توان ۶۴۱ اسب بخار حرکت می‌کند و به موتور آن به ۸ سیلندر با سیستم توربو دوگانه مجهز شده است که به کمک آن می‌تواند در کمتر از ۳ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ مایل در ساعت برساند.

این خودرو شامل طراحی جدیدی می‌شود و با توجه به اینکه دو در آن به صورت عمودی باز می‌شوند، شرکت سازنده فناوری منحصر به‌فردی را برای این کار در نظر گرفته است.

سیستم تهویه داخل خودرو به حسگرهای پیشرفته‌ای مجهز شده است که بر اساس فشار داخل اتومبیل، سرعت و نوع حرکت، هوای داخل را تصفیه می‌کند و از طریق نمایشگر LED بزرگی که برای هر یک از سرنشینان تعبیه شده،‌ کلیه اطلاعات آب و هوایی مربوط به داخل و خارج فضای اتومبیل را در اختیار آنها می‌گذارد.
 

سیستم Airbrake در این خودرو به‌روز شده است و با انعطاف بیشتر، هنگام ترمز‌های احتمالی شرایط جاده و وضعیت جوی را محاسبه می‌کند و در کوتاه‌ترین زمان حداکثر سرعت را به صفر می‌رساند.

بدنه این خودروی هوشمند از جنس فیبرهای کربن ساخته شده است و به گفته شرکت سازنده، هر قسمت از سپر سه تکه این خودرو می‌تواند پس از بروز آسیب یا خط و خش خود را ترمیم کند.
 

خودروی جدید McLaren سیستم "راننده خودکار" دارد و اگر مقصد نهایی به آن گفته شود، بدون دخالت انسان کوتاه‌ترین مسیر را با گیرنده‌های ماهواره‌ای و رادارهای دقیق پیدا می‌کند و پس از رسیدن به نقطه نهایی خود را در بهترین مکان پارک می‌کند.

سیستم راننده خودکار همچنین به گونه‌ای ساخته شده است که اگر راننده ۱۰ ثانیه دستان خود را از روی فرمان بردارد، این سیستم فعال می‌شود.
 

داخل خودرو یک نمایشگر لمسی بزرگ وجود دارد و هیچ دستگاه یا کلید غیردیجیتالی در پشت فرمان دیده نمی‌شود. شیشه جلو سیستم هوشمند دید در شب دارد و نور اتومبیل‌های مقابل را کم می‌کند.

دوربین‌های هوشمند، رادارها و حسگرهای اطراف خودرو دایما آن را زیر نظر می‌گیرند و عابران پیاده و اتومبیل‌های اطراف را به صورت مجزا شناسایی می‌کنند.
 

این خودرو در اطراف خود چندین دوربین هوشمند دارد که موقع حرکت و پارک کردن مورد استفاده قرار می‌گیرند و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به سیستم ماهواره‌ای مسیریاب IRIS، سیستم پخش داخلی بلوتوث، رادیو دیجیتالی با قابلیت پشتیبانی از سیستم Sirius، سیستم فرمان‌بر کنترلی صوتی و ... اشاره کرد.

شیشه جلو و آیینه‌‌های این خودروی لوکس در هر لحظه می‌توانند مانند یک نمایشگر هوشمند عمل کنند. نمایشگر مرکزی خودرو نیز حکم یک سیستم کنترلگر را دارد که راننده به کمک آن می‌توانند حالت‌های مختلف را برای رانندگی انتخاب کند. این محصول به آخرین سیستم‌های ایمنی الکترونیکی مجهز شده‌ است.
 

این محصول در چهار طرف خود دوربین‌های هوشمندی را شامل می‌شود تا در هر لحظه اطلاعات دقیق در اختیار راننده قرار گیرد. فناوری دیگر برای این خودرو حسگرهای راداری هستند که به صورت مستقیم با ماهواره در تماسند و می‌توانند احتمال هرگونه خطر را از بین ببرند.

شرکت McLaren توضیح داد که این خودرو با قیمت پایه ۲۳۰ هزار دلار فروخته می‌شود و برای افزودن هر گونه لوازم جانبی به این محصول آمادگی کامل دارد.
 
کد مطلب: 29583
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
و ما همچنان در کیسه هوای پراید مانده ایم!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام