۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۹
توسط رقیب شرکت لاین:

یک شرکت ژاپنی وایبر را ۹۰۰ میلیون دلار خرید

ایتنا- کمپانی ژاپنی راکوتن 900 میلیون دلار داد تا با خرید وایبر، جنگ جدیدی علیه رقیب خود Line راه بیندازد.
یک شرکت ژاپنی وایبر را ۹۰۰ میلیون دلار خرید




Rakuten یکی از بزرگترین کمپانی‌های خدمات اینترنت در دنیا تایید کرد که کمپانی وایبر که روی VOIP سرویس های چت و گفت و گوی تلفنی و پیامک و .. می دهد را به قیمت ۹۰۰ میلیون دلار خریده است.


این کمپانی ژاپنی قبلا کوبو، ووآکی تی وی و وی کی را خریده بودو با این خرید بزرگ وسعت خود در فضای مجازی و محیط تماس تلفنی روی اینترنت را بیش از پیش گسترش می دهد.

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، با سوئیچ کردن مردم از تماس تلفنی سنتی به تماس از طریق اینترنت یا همان VOIP کمپانی ژاپنی به موقع وارد عمل شده و سرمایه گذاری خوبی را در این زمینه با خرید کمپانی هایی مانند وایبر انجام داده است.

وایبر ۳۰۰ میلیون کاربر ثبت نام کرده در دیتابیس خود داشته و یکی از بزرگترین پلتفورم های تماس از طریق اینترنت روی موبایل را در جهان داراست.

راکوتن در حال تبدیل شدن به شماره یک کمپانی های خدمات اینترنتی است و از آنجایی که بیس کمپانی روی تجارت الکترونیک است، با خرید وایبر می خواهد استراتژی های کسب و کار دیجیتالی خود را روی آن پیاده سازی کند.

وایبر سه ماه گذشته ۲۰۰ میلیون کاربر داشت که اینک ظرف ۳ ماه تعدادش به ۳۰۰ میلیون رسیده است و رقیب عمده ای برای اسکایپ متعلق به مایکروسافت ، شده است.

راکوتن ۲۲۱ میلیون کاربر ثبت شده در دیتابیس خود دارد که با این ۳۰۰ میلیون رقم ۵۰۰ میلیون کاربر را از آن خود می کند. در حالی که رقیب ژاپنی اش بنام Line ۳۵۰ میلیون کاربر در سراسر جهان داشته و به سرعت در حال رشد و ترقی است.

دنیای پیامک از طریق موبایل های اینترنت دار در آسیا رو به رشد بوده و مکالمه تصویری با کیفیت بالا از طریق اینترنت با هزینه بسیار پایین و در حد رایگان باعث شده تا کاربران سیستم سنتی ارتباطی خود را برای فرار از هزینه های گزاف کنار بگذارند.

حالا کمپانی ؤاپنی راکوتن فهمیده که ورود به کسب و کار جدید در دنیای دیجیتال باید از ورودیه هایی مانند وایبر بگذرد و حاضر شده ۹۰۰ میلیون دلار بابت آن بپردازد.

راکوتن کوبو را نیز که ۴ میلیون کتاب و مجله را به صورت الکترونیکی در ۱۹۰ کشور جهان توزیع می کند را در سال ۲۰۱۲ خرید . همچنین کمپانی وآکی را که در زمینه ویدئوی On-demand کار می کند را نیز در سال ۲۰۱۲ خرید و امید وار است در دنیای مجازی بتواند بیش از پیش فعالیت خود را گسترش دهد.
کد مطلب: 29512
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام