۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۲

نوکیا و اچ تی سی هم آشتی کردند/ فقط سامسونگ مانده با اپل

ایتنا- اگر همین‌طور پیش برود و روند آشتی‌ غول‌های تکنولوژی ادامه پیدا کند، شاید سال 2014، سال پایان دادگاه‌های سریالی باشد!
نوکیا و اچ تی سی هم آشتی کردند/ فقط سامسونگ مانده با اپل


در خبری شگفتی ساز، نوکیا و اچ تی سی با هم توافق کردند دست از دعوای حقوقی بر سر حق ثبت اختراع دست برداشته و زمینه همکاری با یکدیگر را فراهم سازند.


کمپانی تایوانی اچ تی سی اعلام کرد توافقنامه همکاری با کمپانی فنلاندی نوکیا (که اینک مایکروسافت مالک آن هست) و پایان دعوای حقوقی بر سر حق ثبت اختراع امضا کرده است.

دعوای این دو کمپانی بر سر حق ثبت اختراع در کشورهای مختلف دنبال می شد تا اینکه خبر رسیده نه تنها دعوا بر سر مالکیت معنوی دو کمپانی تمام شده، بلکه موافقتنامه همکاری میان دو کمپانی نیز امضا شده است.

در این موافقتنامه که جزییات آن محرمانه خوانده شده، ظاهرا اچ تی سی بر سر پرداخت حق لایسنس به نوکیا موافقت خود را اعلام کرده و در قبال استفاده از حق ثبت مالکیت LTE نوکیا، مبلغ مورد توافق را پرداخت نماید.

گرایس لی مشاور عمومی اچ تی سی گفت نوکیا یکی از منابع قوی ثبت اختراع در حوزه گوشی های هوشمند بوده و مایه مباهات اچ تی سی است که توافقنامه همکاری را با این کمپانی منعقد کرده است.

نوکیا نیز اعلام کرده از این توافقنامه همکاری با کمپانی تایوانی خوشحال است.

نوکیا در سال ۲۰۱۲ با ۵۰ مورد شکایت از اچ تی سی جنگ نقض حق ثبت اختراعات را علیه اچ تی سی راه انداخت که در ۴ مورد اچ تی سی محکوم شد.

اخیرا دادگاهی در آلمان در یکی از موارد حقوقی اچ تی سی را برنده اعلام کرد و البته پیش از آن نوکیا در چند مورد حقوقی، اچ تی سی را در دادگاه محکوم کرده بود.

اپل نیز بارها اچ تی سی را متهم به نقض حق ثبت اختراعات خود کرد که در اواخر ۲۰۱۲ اچ تی سی و اپل توافق کردند تا دست از دعوای حقوقی بردارند.

بسیاری از کاربران، از دعواهای حقوقی میان کمپانی های بزرگ خسته و آزرده خاطر شده اند و امضای توافقنامه میان گوگل و سامسونگ، سامسونگ با اریکسون باعث خوشحالی شده و حالا خبر آشتی اچ تی سی و نوکیا نیز می تواند امید دهنده باشد.

تنها دعوای حقوقی حل نشده بین سامسونگ و اپل است که در ماه مارس تکلیف میزان خسارت پرداختی از سوی سامسونگ به اپل مشخص خواهد شد و این دعوا نیز اگر حل شود، دنیای سازندگان موبایل وارد عصر جدیدی از همکاری و رقابت غیر خصمانه خواهند شد.

لازم به یادآوری است کمپانی تایوانی اچ تی سی در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۰۱ میلیون دلار ضرر داد که از سال ۲۰۰۲ بدین سو بی سابقه بود.
کد مطلب: 29484
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام