کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اگر اپل، موبایل اندرویدی بسازد، سامسونگ خواهد مرد

سايت خبری خبر آنلاین , 21 بهمن 1392 ساعت 9:42

ایتنا- اپل، حتی بدون اندروید هم بازار را قبضه کرده، حالا تصور کنید که بخواهد مجهز به اندروید هم شود!




همه شما مصاحبه استیو وزنیاک یکی از موسسین کمپانی اپل در مورد پیشنهاد ورود به سیستم عامل اندروید را شنیده اید؟



وزنیاک معروف به AKA WOZ، هر چند در اپل کار نمی کند اما همیشه با اپل بوده و سعی کرده همچون مشاور بی جیره و مواجب، کمپانی که روزی از موسسین اش بوده را نصیحت کند.

وزنیاک یار و همکار قدیمی استیو جابز فقید، در مصاحبه با Wired در حاشیه کنفرانس جهانی اپلیکیشن ها در سان فرانسیسکو گفت اپل قسمت عمده ای از بازار گوشی های هوشمند و تبلت را با سیستم عامل خود یعنی آی او اس گرفته، و حالا زمان مناسبی است که اندروید را نیز وارد چرخه تولید گوشی های خود کند.

وی از بازار اندروید برای گوشی های اپل به عنوان بازار دوم نام برد که می تواند در میزان موفقیت اپل در آینده نقش مهمی را ایفا کند.

وزنیاک تاکید کرد که گوشی های بسیار محبوب اپل با ورود به بازار اندروید می تواند مخالفان خود را قطعا شکست دهد و هم زمان در دو بازار حکمرانی نماید.

به گفته وی مردم در حال حاضر مجبورند گوشی های اندرویدی بی کیفیت و با ویژگی های معمولی بخرند اما اگر اپل وارد این عرصه شود، قطعا مردم رغبت بیشتری برای خرید نشان خواهند داد.

از لحاظ فنی سوار کردن سیستم عامل اندروید روی گوشی های ساخت اپل کار سختی نیست چرا که اندروید اوپن سورس بوده و با سخت افزار اپل مشکلی ندارد.
این عمل نیاز به موافقت گوگل ندارد و تنها اپل با پرداخت حق امتیاز سیستم عامل می تواند بدین سو بدون دغدغه حرکت کند.

سازگار کردن برخی اپ ها مانند گوگل مپ، فروشگاه گوگل پلی، Google Now نیز کار سختی نبوده و اینک برخی اپ ها روی هر دو پلتفورم کار می کند. گروههای مانند Goophone ابزاری با همین نام ساخته (کپی کننده آیفون و ...) که می توان اندروید را روی آنها نصب و اجرا کرد.{لینک}

آمازون نیز با Fire OS روی تبلت کیندل فایر خود همین کار را کرده و البته بدون اپ های گوگل، اپ های ویژه خود را نصب و اجرا می کند.

کمپانی Meizu نیز اندروید ۴.۲ را تغییر داده و سیستم عاملی بنام Flyme را راهی بازار کرده است.

اپل هم می تواند اندروید را روی گوشی های جدید خود نصب کند و یا نسخه ویژه اندروید را برای خود ساخته و روی گوشی های جدید بزند.

با این کار کمپانی هایی مانند سامسونگ و ... که از نبود رقیب قدرتمند سخت افزاری در بازار اندروید جولان می دهند، به سکته افتاده و بعد از مدتی نیز از بازار محو می شوند، چرا که کاربران با سخت افزار قدرتمند اپل و سیستم عامل اندروید جدید اپل تقریبا تمام نیازشان مرتفع می شود.


کد مطلب: 29471

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/29471/اگر-اپل-موبایل-اندرویدی-بسازد-سامسونگ-خواهد-مرد

ايتنا
  https://www.itna.ir