۶
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۵

پهنای باند کجا می‌رود که هم‌چنان سرعت اینترنت کند است؟!

ایتنا- علیرغم ادعای مسئولین مبنی بر افزایش پهنای باند، اما افزایش سرعتی در اینترنت احساس نمی‌شود.
پهنای باند کجا می‌رود که هم‌چنان سرعت اینترنت کند است؟!


وزیر ارتباطات در گفته‌های خود به افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل در ماه‌های اخیر اشاره کرده است با این حال کاربران تفاوتی در سرعت اینترنت خود حس نمی‌کنند.


به گزارش ایتنا از ایسنا،  وزیر ارتباطات بارها افزایش ۳۰ درصدی پهنای باند کشور طی ماه‌های اخیر اشاره کرده است؛ این موضع اگرچه در ابتدا این ذهنیت را ایجاد می‌کرد که ظرفیت اضافه شده موجب بهبود شرایط کاربران شود اما درنهایت این اتفاق نیفتاده و گلایه‌ها نسبت به سرعت و کیفیت اینترنت همچنان پا بر جاست.

اما در این زمینه حدود یک ماه و نیم پیش مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت که متولی تامین پهنای باند کشور محسوب می‌شود اظهار کرد که علیرغم خرید و آماده‌سازی پهنای باند شرکت‌های ارائه کننده اینترنت از این موضوع استقبال نکرده و سفارشی برای خرید این پهنای باند وجود نداشته است.

اما درباره آخرین وضعیت این پروژه مدیر کل روابط عمومی شرکت زیرساخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: حدود ۳۰ مگابایت به پهنای باند بین الملل کشور افزوده شده و پهنای باند کشور از ۸۰ مگابیت به ۱۱۰ مگابیت رسیده است.

خدایی همچنین عنوان کرد: از این میان حدود ۱۰ گیگابیت به دست شرکت‌های ارائه کننده اینترنت رسیده و ۱۰ گیگابیت نیز آماده شده و ۱۰ گیگابیت باقی مانده نیز آماده واگذاری است و هر شرکتی که درخواستی در این زمینه داشته باشد این ظرفیت به آن اضافه خواهد شد.

وی درعین حال یادآور شد: در شرایط فعلی کمبودی در زمینه پهنای باند وجود ندارد و هر شرکتی دراین زمینه درخواست داشته باشد ظرفیت مورد نظر را دریافت خواهد کرد.

خدایی در پایان در پاسخ به این سوال که اگر گفته می‌شود از نظر پهنای باند کمبود و مشکلی وجود ندارد کندی‌ها و اختلالات اخیر اینترنت به چه دلیل روی می‌دهد توضیح داد: در حال حاضر شبکه زیرساخت کشور هیچ مشکلی ندارد و از سوی ما موردی وجود ندارد که باعث اختلالی یا کندی شود.

وزیر ارتباطات نیز پیش از این گفته بود با وجود واگذاری پهنای باند شرکت‌های ارائه کننده اینترنت مشترکان جدیدی را ثبت نام کرده‌اند و به همین دلیل پهنای باند اضافه شده به جای آن که برای بهبود وضعیت کاربران قبلی صرف شود برای جذب کاربران جدید استفاده شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره کندی اینترنت مطرح شده بود اظهار کرد:‌ ما متولی این موضوع هستیم و هم دولت و هم وزارت ارتباطات به طور جدی اعتقاد دارند که باید مردم به سرویسی مناسب دسترسی داشته باشند و در برابر هزینه‌ای که پرداخت می کنند از امکاناتی با بهترین کیفیت بهره‌مند شوند ما در این زمینه بیشتر از همه دغدغه داریم اما می‌دانیم که این موضوع یک کار عظیم است و برای این کار لازم است بستری فراهم شود که در قالب آن مردم بتوانند اینترنت پر سرعت بگیرند.

وی در عین حال عنوان کرد: شاید در هفت یا هشت ماه اقدامات ما حالت موقتی داشته باشد اما در هر صورت پهنای باند بین الملل را تا دو برابر افزایش خواهیم داد.

او یادآور شد: در گذشته شرکت‌های ندا هیچ یک نمی‌توانستند پهنای باندی بیشتری از شرکت زیرساخت بگیرند اما اکنون هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و پهنای باند مناسب برای این شرکت‌ها تامین شده است.

وی ادامه داد:‌ با این وجود دو مشکل در این زمینه وجود دارد مشکل اول آن که بسیاری از مردم از گذشته در نوبت دریافت اینترنت بوده‌اند و شرکت‌ها پهنای باند خود را به جای آن که صرف تقویت شبکه مشترکان قبلی کنند برای دسترسی این افراد به کار می گیرند.
نکته دیگر آن که از گذشته هم تخلفی وجود داشته و ضریب اشتراک اینترنت به جای این که یک به هشت باشد در بعضی از موارد حتی به یک به ۲۵ رسیده است که این موضوع باعث می‌شود سرعت اینترنت کاهش پیدا کند.

واعظی اظهار کرد: به هر حال ما در این زمینه سیاست‌های خود را اجرا می‌کنیم اما شما می دانید که واگذاری اینترنت در دست بخش خصوصی قرار دارد و دست ما نیست. به همین دلیل ما باید نظارت کنیم که البته در این زمینه در ابتدا شرکت‌ها کمی مقاومت می کردند اما به مرور مشکلات برطرف خواهد شد.
کد مطلب: 29435
نام شما
آدرس ايميل شما


Arash
feedback
من بازی آنلاین می کنم ، تغییرات اینترنت کاملاً در بازی های آنلاین مشخص می شه ،
اینترنت تا چند هفته پیش خیلی بهتر از الان بود . احتمالاً هم زیر سر بخش فیلترینگ هستش .
feedback
اینترنت یک هفته هست داغون شده سرعت خیلی افت کرده مخصوصا اسیاتک
feedback
چند هفته هست که اینترنت مخابرات حسابی داغون شده قبلا حداقل سرور های داخلی خوب بود الان اون هم داغون شده
ایران
feedback
United States
به نظرم
در نوشتن مگابیت و گیگابیت اشتباه کردید ....!
اعداد با این حساب به هم نمیخورن
feedback
United States
همش تقصیر خودتونه....من همیشه گفتم اینترنت فقط باید نامحدود باشه....اون شرکت از خداشه ماهی سه گیگ حجم بده خب اون کاربر بدبخت هم با این قیمت ترافیک و حجم کم مجبوره کم دانلود و حتی سرچ کنه....اونم یه سرویس رو بین 25 نفر تقسیم میکنه.....اصلن محدودیت فقط باید بر روی شبکه های موبایلی باشد اونم معقول...درست مثل کشور های دیگه
محمد
feedback
Iran, Islamic Republic of
جواب خیلی ساده ای داره . پهنای باند رو خودشون استفاده میکنن. اگه دروغ میگم بگید . وقتی هی میگن پهنای باند افزایش یافت و مردم هم هیچ تغییری احساس نمی کنن تازه سرعت مردم کم تر هم میشه . نتیجه میگیریم که خودشون دارن استفاده میکنن.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام