۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۸

موج تغییرات در مایکروسافت: استادیا نادلّا مدیر عامل شد؛ بیل گیتس عزل شد

ایتنا- بیل گیتس، از رییس هیئت مدیره غول فناوری، به مشاور تبدیل شد!
موج تغییرات در مایکروسافت: استادیا نادلّا مدیر عامل شد؛ بیل گیتس عزل شد


استادیا نادلّا رسماً سکان مدیر عاملی مایکروسافت را از استیو بالمر گرفت و بیل‏ گیتس نیز از ریاست هیئت مدیره این شرکت عزل شد.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏ سایت pcworld، خبری که چند روز پیش در وب‏ سایت بلومبرگ منتشر کرد به واقعیت پیوست و مایکروسافت یکی از مدیران خود به نام استایا نادلّا را به مدیر عاملی خود برگزید و بیل گیتس را نیز از ریاست هیئت مدیره خود عزل کرد و او را به سِمت مشاور نادلّا در امور فناوری منصوب کرد.

نادلّا یکی از مدیران هندی‏ تبار مایکروسافت است که از ۱۹۹۲ در این شرکت فعالیت می‌‏کند. وی پیش از این یکی از مدیران گروه کسب و کار‌ها و فناوری‌های پردازش ابری مایکروسافت بود.

به نظر می‌‏رسد انتخاب نادلّا که سال‏‌ها در بخش فناوری‌های پردازش ابری مایکروسافت فعالیت می‌‏کرده است به معنای اهمیت این فناوری‏‌ها برای این غول نرم ‏افزاری است.

استیو بالمر که ۱۳ سال سکان مدیر عاملی این شرکت را برعهده داشت، تلاش زیادی کرد تا مایکروسافت را از عرضه ‏کننده صِرف نرم ‏افزار به یکی از عرضه‏ کنندگان خدمات پردازش ابری تبدیل کند.

مایکروسافت در دوران مدیریت بالمر فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرد. فروش بالای محصولاتی مثل آفیس و ویندوز باعث افزایش نقدینگی مایکروسافت شد.

کنسول‌های بازی ایکس باکس نیز یکی دیگر از محصولات موفقیت ‏آمیز مایکروسافت در این دوران بود. این شرکت اما در برخی حوزه‏‌ها ناکامی‌هایی را هم تجربه کرد. حوزه ابزارهای همراه، ویندوزفون و ویندوز ۸ از جمله محصولاتی است که موفقیت چندانی را نصیب مایکروسافت نکرد.

عزل بیل گیتس از ریاست هیئت مدیره مایکروسافت نیز از دیگر تغییراتی است که در ساختار مدیریتی این شرکت رخ داده است. وی قرار است از این پس به عنوان مشاور بخش «بنیانگذاری و فناوری» مایکروسافت فعالیت کند.

جان تامپسون که پیش از این در نقش‌هایی مثل مدیر عامل شرکت سایمانتک، و معاون رئیس آی بی‌ ام و غیره فعالیت می‌‏کرده است، به جای بیل گیتس به ریاست هیئت مدیره مایکروسافت انتخاب شده است.
کد مطلب: 29425
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام