۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۱۷

مایکروسافت مشکل سازمان‌ها را با مرورگر IE حل می‌کند

ایتنا- مایکروسافت قابلیتی برای IE11 در نظر گرفته است که EMIE نام دارد.
مایکروسافت مشکل سازمان‌ها را با مرورگر IE حل می‌کند


پایان فعالیت ویندوز XP که شرکت مایکروسافت تلاش می‌کند آن را به انجام برساند، فقط مربوط به بازنشسته شدن این سیستم‌عامل نمی‌شود بلکه در کنار آن مرورگر اینترنتی مایکروسافت هم به کار خود پایان می‌دهد.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب سایت zdnet، همان طور که شرکت مایکروسافت مرورگر اینترنتی IE6 را برای سیستم‌عامل ویندوز XP عرضه کرده بود و بسیاری از کاربران سازمانی آن را به عنوان یک استاندارد واحد پذیرفتند، IE۸ نیز به عنوان یک مرورگر ارتقا یافته برای سیستم‌عامل ویندوز ۷ ارایه شد و بسیاری از کاربران تجاری و سازمانی آن را به عنوان یک نسخه جدید از ویندوز پذیرفتند.

همان طور که سازمان‌ها فعالیت‌های خود را مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز XP ساماندهی کردند، بسیاری از این مراکز هم ابزار‌ها و نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۷ و مرورگر اینترنتی IE۸ در اختیار گرفتند.

اما باید توجه داشت که نتیجه این فرآیند چه خواهد شد. اگرچه مایکروسافت مرورگر IE را به عنوان بخشی از سیستم‌عامل ویندوز عرضه می‌کند، اما می‌توان این ابزار را به عنوان یک نرم‌افزار مستقل در نظر گرفت.

شرکت مایکروسافت نسخه‌های جدید مرورگر اینترنتی خود را با نام‌های IE۹، IE۱۰ و به‌تازگی IE۱۱ عرضه کرد که تمامی آن‌ها با قابلیت اجرا روی ویندوز ۷ به دست کاربران رسیدند. همچنین باید توجه داشت که تمامی سازمان‌ها نمی‌خواهند و قادر نیستند فعالیت‌های خود را به نسخه‌های جدید‌تر IE انتقال دهند.

زیرا شرکت‌ها به طور غالب فعالیت‌های خود را مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۷ و مرورگر IE۸ استانداردسازی کرده‌اند.

این شرایط به‌خصوص برای مایکروسافت و مشتریان آن مشکل آفرین بوده است. زیرا شرکت مایکروسافت نرم‌افزار‌ها و خدمات جدیدی روانه بازار می‌کند که از نسخه‌های قدیمی مرورگر IE پشتیبانی نمی‌کنند.
به عنوان مثال، مجموعه نرم‌افزاری Office ۲۰۱۳ و Office ۳۶۵ توانایی پشتیبانی از مرورگر اینترنتی IE۸ را ندارند.

اما مایکروسافت در نظر دارد این مشکل را برای سازمان‌ها حل کند و این طور که منابع آگاه گزارش داده‌اند، راه‌حل این شرکت بزرگ نرم‌افزاری EMIE نام دارد.

راهکار Enterprise Mode for IE (EMIE) که هم‌اکنون به صورت داخلی در شرکت مایکروسافت مورد استفاده قرار می‌گیرد، قابلیت جدیدی برای مرورگر اینترنتی IE11 محسوب می‌شود.

این طور که منابع آگاه گزارش داده‌اند، راهکار EMIE به کسب‌وکار‌ها امکان می‌دهد تا مشخص کنند که کدام یک از سایت‌های اینترنتی قرار است با امکان سازگاری روی مرورگر IE۸ اجرا شوند و کدام یک از سایت‌ها هم به این قابلیت نیاز ندارند.

کاربرانی که برای مشاهده محتوای سایت‌های اینترنتی ویژه یا ابزارهای داخلی مجبور به استفاده از IE۸ هستند و می‌بایست از قابلیت‌های IE۱۱ روی سیستم‌عامل ویندوز ۷ بهره ببرند، می‌توانند از این راهکار جدید استفاده کنند.
کد مطلب: 29397
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام