۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۰

ویندوز XP دستگاه‌های ATM را به دردسر می‌اندازد

ایتنا - بیش از 95 درصد دستگاه‌های خودپرداز در آمریکا مبتنی بر ویندوز XP فعالیت می‌کنند و تنها 15 درصد آنها قابلیت ارتقا به نسخه‌های جدیدتر را دارند.
ویندوز XP دستگاه‌های ATM را به دردسر می‌اندازد


این طور که مایکروسافت می‌گوید، بالاخره زمان بازنشستگی سیستم‌عامل محبوب ویندوز XP فرا رسیده است و شرکت مایکروسافت قصد دارد فقط تا تاریخ ۸ آپریل از آن پشتیبانی کند.


به گزارش ایتنا از رایورز، اگرچه انتقال فعالیت‌های رایانه‌ای کاربران از ویندوز XP به سیستم‌های عامل ویندوز ۷ یا ویندوز ۸ آنها را چندان دچار مشکل نمی‌کند، اما مایکروسافت می‌گوید که هنوز ۲۹ درصد از رایانه‌های شخصی در جهان مبتنی بر این سیستم‌عامل قدیمی کار می‌کنند.

این آمار نشان می‌دهد که کاربران همچنان تمایل دارند از این سیستم‌عامل استفاده کنند، اما پایان پشتیبانی امنیتی مایکروسافت از آن می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد.
با این وجود باید توجه داشت که مشکل اصلی مربوط به بخش دیگری می‌شود.


کارشناسان می‌گویند مهم‌ترین منبع نگرانی در جریان پایان پشتیبانی امنیتی مایکروسافت از سیستم‌عامل ویندوز XP مربوط به دستگاه‌های خودپرداز(ATM) می‌شود.

این طور که خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده است، هم‌اکنون بیش از ۹۵ درصد دستگاه‌های خودپرداز در آمریکا مبتنی بر این سیستم‌عامل فعالیت می‌کنند و تنها ۱۵ درصد سیستم سخت‌افزاری آنها قابلیت ارتقا به نسخه‌های جدیدتر سیستم‌عامل مایکروسافت را دارند.

باید توجه داشت که مایکروسافت پیش از این قصد داشت در سال ۲۰۱۰ میلادی به پشتیبانی امنیتی خود از ویندوز XP پایان دهد و تنها دلیلی که این شرکت تصمیم به ادامه پشتیبانی‌ها گرفت، مشکلات مربوط به دستگاه‌ها خودپرداز بود.

در حالی که ارتقا سیستم‌عامل به ویندوز ۷ و ۸ یکی از گزینه‌های پیشروی همه کاربران محسوب می‌شود، اما باید توجه داشت که همه رایانه‌ها از نظر سخت‌افزاری این توانایی را ندارند.

علاوه بر این اعلام شده است که ۶ درصد شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ همچنان مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز XP فعالیت می‌کنند و بودجه آنها امکان خریداری سخت‌افزارهای جدید برای استفاده از نسخه‌های به‌روز شده سیستم‌عامل مایکروسافت را نمی‌دهد.
 
کد مطلب: 29339
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام