۰
plusresetminus
چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۲

سامسونگ 650 میلیون دلار به اریکسون می دهد تا دست از سرش بردارد

ایتنا- سامسونگ و اریکسون نیز پس از مدت‌ها دادگاه‌های سریالی، به توافق رسیدند!
سامسونگ 650 میلیون دلار به اریکسون می دهد تا دست از سرش بردارد


کمپانی کره ای ساموسنگ با پرداخت ۶۵۰ میلیون دلار به کمپانی سوئدی اریکسون موافقت کرد تا دعوای حقوقی بین دو کمپانی خاتمه یابد.



مقامات کمپانی اریکسون ضمن تایید خبر گفتند آنها موافقت کرده اند تا به پرونده حقوقی بر سر حق ثبت اختراع علیه سامسونگ در سال ۲۰۱۲ خاتمه داده و در ازای آن ۶۵۰ میلیون دلار بگیرند.

سامسونگ نیز موافقت رسمی خود با این پرداخت را اعلام کرده و گفته هم پرونده سال ۲۰۱۲ و هم سایر حق ثبت هایی که تاکنون نقض کرده را در این موافقت نامه لحاظ کرده است.

البته جزییات اینکه کدام یک از حق ثبت های قبل ۲۰۱۲ توسط سامسونگ نقض شده که باید در ازای آن خسارت بدهد، مشخص نشده است.

سه نقض مهمی که اریکسون را شاکی کرد مربوط به "فناوری انتقال وضوح صوت هنگام مکالمه"، "صفحه لمسی و کارآیی صفحه لمسی" و "کارآیی شبکه" بود که ظاهرا سامسونگ از آنها در توسعه گوشی های خود استفاده کرده است.

واقعیت این است که اولین موافقتنامه استفاده از حق ثبت اختراع بین دو کمپانی به سال ۲۰۰۱ باز می گردد که در سال ۲۰۰۷ تمدید قرارداد شد اما در سال ۲۰۱۱ کم رنگ شد تا اینکه همه چیز حالت تخاصم به خود گرفت.

سامسونگ دلیل این اتفاق را زیاده خواهی اریکسون از بابت حق ثبت ها در محصولات خود اعلام کرد و گفت مقدار طلب شده خیلی زیاد است و بعد حاضر به پرداخت نشد ولی از حقوق ثبتی اریکسون روی گوشی های خود سوء استفاده کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۲ با شکایت رسمی از سوی اریکسون مواجه شد.

سامسونگ در این هفته با گوگل نیز قرارداد ۱۰ ساله استفاده از حق ثبت اختراع یکدیگر را امضا کرد و این در حالی است که در حال چانه زنی با اپل است تا بیرون از دادگاه مشکل خود با اپل را حل کند، مشکلی که فعلا سامسونگ را حدود ۱ میلیاد دلار بدهکار به اپل کرده است.
کد مطلب: 29330
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام