کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برنامه های دولت برای افزایش سرعت اینترنت

رفع 80 درصد نیاز کاربران با پهنای باند داخل

خبرگزاری مهر , 8 بهمن 1392 ساعت 12:48

ایتنا- جهانگرد: در حال افزایش پهنای باند برای دسترسی کاربران به اینترنت پرسرعت هستیم.




معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۸۰ درصد نیاز کاربران اینترنت با پهنای باند داخلی تأمین می شود، گفت: برنامه های کوتاه مدتی برای افزایش سرعت دسترسی کاربران به پهنای باند داخل داریم.


به گزارش ایتنا از  مهر، نصرالله جهانگرد شب گذشته در گردهمایی فعالان صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس سیاست های دولت کارگروه فناوری اطلاعات که در دولت دهم تشکیل شده بود لغو شد و از این پس تمامی برنامه های اجرایی دولت در چارچوب سیاست های مد نظر در شورای عالی فناوری اطلاعات تدوین می شود.

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات ادامه داد: برنامه بخش های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات، نحوه تعامل و ساز و کارهای مد نظر و نیز بودجه بندی از طریق این شورا تدوین خواهد شد.

وی گفت: هم اکنون با توجه به از سرگیری مجدد شورای عالی فناوری اطلاعات در دولت یازدهم در آغاز راه هستیم و در فاصله کوتاه چارچوب های تدوین برنامه های مدنظر این شورا را تصویب می کنیم.

رفع ۸۰ درصد نیازهای کاربران با پهنای باند داخل
معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص نارضایتی کاربران اینترنت از سرعت فعلی اظهار داشت: بخش بیشتری از نیازهای کاربران اینترنت در شبکه دسترسی داخل کشور انجام می شود به نحوی که هم اکنون ۸۰ درصد نیاز کاربران داخلی است و ۲۰ درصد ترافیک اینترنت مربوط به خارج از کشور است در این راستا با توسعه شبکه ملی داخل کشور می توانیم سرعت اینترنت را برای ۸۰ درصد نیاز کاربران که مربوط به دسترسی به سایت های داخلی است فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه زیر ساختهای کشور در این زمینه در حال توسعه است ادامه داد: روش ها و سیاست های اجرایی در این زمینه به زودی تدوین و اعلام می شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر مهر مبنی بر زمان اجرای این برنامه گفت: پروژه های توسعه ای معمولاً به ۶ تا ۸ماه زمان نیاز دارد تا آثار و نتایج اش برای کاربران محسوس شود. و یک شبه نمی توان نتایج این طرح ها را مشاهده کرد اما در حال حاضر با رعایت مقررات در حال افزایش ظرفیت پهنای باند برای دسترسی پر سرعت کاربران اینترنت هستیم.

شبکه ملی پرتوان و پر ظرفیت خواهد بود
رئیس سازمان فناوری اطلاعات در مورد آخرین وضعیت اجرای شبکه ملی اطلاعات تأکید کرد: ما در سال جاری از منابع موجود برای افزایش حداکثر ظرفیت های این شبکه و سیاست های دسترسی کاربران به آن استفاده کرده ایم. ادامه این راه مستلزم برنامه های توسعه ای است و رویکرد مالی در این زمینه اجرای سریع تر شبکه ملی اطلاعات خواهد بود.

وی ادامه داد: شبکه دسترسی ملی ما پرتوان و پر ظرفیت خواهد بود و در این راستا در حال افزایش و بهبود ساختارها هستیم.

به گفته وی تا پایان سال ۹۳ اهداف بلند مدت شبکه ملی اطلاعات نیز عملیاتی خواهد شد.

فیلترینگ تناسبی با مأموریت ما ندارد
معاون وزیر ارتباطات در مورد عدم حضورش در برنامه تلویزیونی «دیروز، امروز، فردا» تأکید کرد: قرار بود در این برنامه جنبه های مختلف شبکه های اجتماعی با حضور یکی از مسئولان قوه قضائیه برگزار شود که در آخرین لحظات میهمان این برنانه تغییر یافت و تم جلسه نیز به سمت فیلترینگ رفت که در این راستا با توجه به آنکه مأموریت ما تناسبی با این بخش ندارد ترجیح دادم در برنامه حضور پیدا نکنم.

بررسی وضعیت فیلترینگ در یک کمیته مشترک
جهانگرد در مورد هوشمندسازی سامانه فیلترینگ کشور نیز گفت: این امر نیازمند طراحی و تدوین نرم افزارهای فنی و نیز بحث های سخت افزاری دارد که در این زمینه کمیته ای فنی تشکیل شده تا این موضوع را بررسی کرده و نتایج آن را به دولت گزارش دهد.


کد مطلب: 29316

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/29316/برنامه-های-دولت-افزایش-سرعت-اینترنت

ايتنا
  https://www.itna.ir