۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۱

سهام همراه اول بیمه شد

ایتنا- اوراق اختیار فروش تبعی شرکت ارتباطات سیار ایران با قیمت اعمال ۵۵۴۰۰ ریال امروز در بورس اوراق بهادارتهران عرضه می شود.
سهام همراه اول بیمه شد




به گزارش ایتنا از ایسنا،‌ بعد از ریزش ۲ هفته‌ای بورس تهران استفاده از اوراق اختیار فروش تبعی در بورس تهران آغاز شد و در راستای پوشش ریسک و حمایت از سرمایه گذاران شرکتهای چادرملو، پتروشیمی کرمانشاه و تاپیکو اقدام سهام خود را بیمه کردند.


در این راستا شرکت ارتباطات سیار نیز از امروز سه شنبه اوراق اختیار فروش تبعی سهام خود را در بورس اوراق بهادار تهران آغاز می کند و بر این اساس اوراق اختیار فروش تبعی شرکت ارتباطات سیار ایران با نماد "همراه۳۰۱" با قیمت اعمال ۵۵۴۰۰ ریال امروز در بورس اوراق بهادارتهران عرضه می شود.

تاریخ اعمال این اوراق ۲۷ فروردین ماه ۹۳ خواهد بود و دوره معاملاتی آن از ۸ بهمن ماه ۹۲ لغایت ۲۵ فروردین ماه۹۳ است که سقف خرید آن نیز ۵۰ هزار اوراق برای هر کد معاملاتی تخصیص داده شده است و در صورت خرید بیش از این تعداد، مازاد آن در تعهد عرضه کننده نمی باشد در حالی که حداقل حجم عرضه روزانه آن یک میلیون اوراق اختیار فروش تا زمان اتمام کل حجم عرضه تعیین شده است.

این در حالی است که، کل حجم عرضه ۵۱ میلیون اوراق اختیار فروش است که عرضه کننده آن شرکت سرمایه گذاری توسعه نور دنا و کارگزار عرضه کننده آن شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا است.

شرایط تسویه تعهدات در تاریخ اعمال، پرداخت ما به التفاوت قیمت اعمال و قیمت پایانی سهم پایه به دارنده اختیارفروش تبعی بصورت نقدی و یا به صورت غیرنقدی از طریق انتقال سهم پایه از سوی عرضه کننده به دارنده اوراق و یا انتقال سهم با قیمت اعمال از دارنده اختیار فروش تبعی به عرضه کننده، برحسب اعلام فروشنده است.

این اوراق، معاملات ثانویه نداشته و خریداران حق فروش مجدد این اوراق را ندارند.، همچنین، ساعت معاملات از ۱۲:۳۰ الی ۱۳ و به صورت حراج پیوسته است و فقط عرضه کننده مجاز به فروش خواهد بود.لذا، کارمزد کارگزاران خریدار و فروشنده هر کدام ۰.۴ درصد بوده و از حق نظارت سازمان و سایر هزینه های معاملاتی معاف خواهد بود.

همچنین خریدار نمی تواند بیش از تعداد سهام پایه ای که در اختیار دارد، این اوراق را خریداری کند لذا تعداد اوراق اختیار فروش تبعی معتبر در پایان هر روز معاملاتی حداکثر می تواند معادل دارایی سهامدار در سهم پایه باشد در صورتی که تعداد اوراق اختیار فروش تبعی تحت مالکیت سهامدار از تعداد سهم پایه تحت مالکیت وی در پایان روز بیشتر شود، اوراق اختیار فروش تبعی مازاد، باطل شده و عرضه کننده تعهدی در قبال آن نخواهد داشت , ارائه درخواست اعمال از سوی سهامدار و از طریق کارگزار وی به بورس حداکثر تا ساعت ۱۳ روز اعمال است.
کد مطلب: 29314
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام