۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۹

گوگل یک شرکت عرضه‏ کننده فناوری‌های هوش مصنوعی را خرید

ایتنا- گوگل اقدام به خرید شرکت دیپ‏ مایند (DeepMind) که صاحب فناوری هوش مصنوعی است، کرده است.
گوگل یک شرکت عرضه‏ کننده فناوری‌های هوش مصنوعی را خرید



به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏ سایت pcworld، برخی منابع خبری گفته‌اند گوگل شرکت بریتانیایی دیپ‏ مایند را که در زمینه فناوری هوش مصنوعی فعالیت می‌‏کند به قیمت ۴۰۰ میلیون دلار خریده است.


شرکت گوگل خرید شرکت را تایید کرده اما اطلاعات و جزئیات بیشتری در این باره منتشر نکرده است.
این شرکت توسط دمیس هسبیس، شِین لگ و مصطفی سلیمان که در زمینه عصب‏‌شناسی و بازی‌های رایانه‌ای تخصص دارند، تاسیس شده است.

شرکت دیپ مایند در وب‏ سایت خود اعلام کرده است بهترین تکنیک‌های مربوط به یادگیری ماشینی و عصب‏‌شناسی را با هم ترکیب می‌‏کند و از پیوند آن‌ها الگوریتم‌هایی بسیار قوی می‌‏سازد که می‌‏توانند برای اهداف و مصالح عمومی مورد استفاده قرار گیرند.

در این گزارش آمده است اولین محصولات تجاری این شرکت در حوزه شبیه ‏سازی، تجارت الکترونیک و بازی‌های رایانه‌ای قابل استفاده است.

شرکت گوگل مدتی قبل با پرداخت ۲. ۳ میلیارد دلار شرکت نست (Nest) را نیز خریداری کرده بود. این شرکت فناوری‌های هشداردهی را تولید می‌‏کند که در مقابل دود و گرما حساس هستند.

به نظر می‌‏رسد گوگل برای تصاحب بازار ابزارهای خانگی هوشمند و متصل به اینترنت دورخیز کرده است. شرکت امنیتی امپریوم نیز از دیگر شرکت‌هایی است که در این اواخر به مالکیت این غول جستجوگر درآمده است.

شرکت گوگل مدتی پیش به یک وب‏ سایت پژوهشی گفته بود در بخش زیادی از فعالیت‌هایی که در زمینه زبان، گفتار، ترجمه و پردازش تصاویر انجام می‌‏دهد متکی به ماشین‏‌ها و هوش مصنوعی است.

بر اساس این گزارش، شرکت گوگل در ماه می‌سال گذشته نیز لابراتوار هوش مصنوی کوانتوم را در مرکز پژوهش‌های ناسا در شهر ایمز آمریکا راه ‏اندازی کرد.
دانشمندان در این لابراتوار می‌‏کوشند دریابند چگونه با پردازش کوانتوم می‌‏توان یادگیری ماشین‏‌ها را افزایش داد.
کد مطلب: 29311
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام