۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۹
بررسی تبلت‌ها

بهترین تبلت‌ها کدامند؟

ایتنا- تبلت‌ها با حضور پررنگشان، باعث کمرنگ شدن نقش رایانه‌های شخصی و حتی لپ‌تاپ‌ها شدند.
بهترین تبلت‌ها کدامند؟


امروزه بسیار از کاربران به دنبال تبلتی هستند که از لحاظ قدرت حرف اول را بزند. در این بین مدل‌های زیادی به بازار عرصه شده که این کار را تا حدودی دشوار می‌کند.
اما به راستی اگر محدودیت بودجه را کنار بگذاریم بهترین‌های تبلت در بازار کدام‌ها هستند؟


به گزارش ایتنا از ایسنا در ابتدا باید با واژه‌هایی آشنا شویم تا به درکی اولیه در مقایسه تبلت‌ها با یکدیگر برسیم.

تراکم پیکسلی: تراکم پیکسلی به تعداد مربع‌های بسیار کوچکی گفته می‌شود که در هر ۲.۵ سانتی‌متر مربع(یک اینچ) وجود دارند.

پردازنده: به هر اندازه تعداد هسته‌ها افزایش پیدا کند، قدرت پردازشگر نیز بیشتر می‌شود البته این موضوع تا زمانی صدق می‌کند که تمام هسته‌ها با هم کار کنند.

به علاوه باید این موضوع را مدنظر قرار داد که برنامه‌ مورد نظر تنها از قدرت اصلی پردازنده (گیگاهرتز) استفاده می‌کند یا می‌خواهد بصورت همزمان چند عمل را مورد پردازش قرار دهد.

اگر برنامه تنها از قدرت اصلی پردازنده استفاده کند گیگاهرتز بالاتر نتیجه‌ی بهتری را به کاربر ارائه می‌دهد اما در رابطه با انجام چند عمل به صورت همزمان تعداد هسته بیشتر نتیجه را مطلوب‌تر می‌کند.

اما دررابطه با فرکانس دستگاه‌ها، هراندازه این فرکانس بیشتر شود، سرعت نقل و انتقال داده‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. درحال حاضر پردازنده چهار هسته‌ای Snapdragon ۸۰۰ با قدرت پردازش ۲.۳ گیگاهرتز، درصدر جدول قرار دارد.

رم: درکنار یک پردازنده قوی باید نقش قطعه‌ای به نام رم را نیز به یاد داشت. اطلاعات و داده‌های مربوط به هر برنامه‌ای که قصد اجرا شدن دارد، روی رم قرار می‌گیرد.
دلیل انجام این عمل ایجاد تعادل بین سرعت پردازنده و دیسک سخت است. از آنجاکه پردازشگرها سرعت بسیار زیادی دارند و سرعت دیسک‌های سخت نسبت به آنها پایین است، رم می‌تواند با قرارگیری بین این دو یک تعادل سرعت ایجاد کند.

بنابراین مقدار رم در مواقعی که کاربر نیاز به اجرای چندین برنامه به طور همزمان را دارد و یا از برنامه‌های پرحجم استفاده می‌کند، تأثیر بسزایی در سرعت دستگاه مربوطه خواهد داشت.

Apple iPad Air LTE - ۳۲GB
هنگامی که از تبلت صحبت می‌کنیم باید در گزینه‌هایمان اپل را نیز در نظر بگیریم. یکی از جدیدترین مدل‌های کمپانی اپل Apple iPad Air Wi-Fi - ۳۲GB است که از سخت ‌افزار قابل قبولی بهره می‌برد.
این تبلت مجهز به یک پردازنده ۱.۷ گیگاهرتزی دو هسته‌ای بوده که برای سیستم عامل iOS روی دستگاه مناسب به نظر می‌رسد.

این تبلت مجهز به یک رم یک گیگابایتی است که در مقایسه با سایر رقبا چندان هم بالا به نظر نمی‌رسد. وضوح این تبلت تقریبا معادل FullHD است و تراکم پیکسلی آن به ۲۶۴ پیکسل در هر اینچ می‌رسد.
در این میان باید توجه داشت که اندازه صفحه نمایش این تبلت ۹.۷ اینچ یا ۲۴.۳ سانتی متر طراحی شده است.

به نظر می‌رسد این محصول گزینه‌ای مناسب برای علاقمندان اپل باشد در غیراینصورت گزینه‌های بهتری برای انتخاب وجود دارد.

Samsung Galaxy Note ۱۰.۱ ۲۰۱۴ Edition LTE
یکی از جدیدترین و مجهزترین مدل‌های سامسونگ است. می‌توان گفت سامسونگ در این مدل از هیچ امکاناتی کم نگذاشته است.
این تبلت مجهز به یک پردازنده ۲.۳ گیگاهرتزی چهارهسته‌ای بوده که درحال حاضر قوی‌تر از این پردازنده برای گوشی و تبلت‌ها عرضه نشده است.

به علاوه در کنار این پردازنده یک رم سه گیگابایتی قرار گرفته که سبب می‌شود دستگاه در اجرای برنامه‌ها با اختلالی رو به رو نشود.

تراکم پیکسلی Samsung Galaxy Note ۱۰.۱ ۲۰۱۴ Edition LTE ۲۹۹ پیکسل در هر اینچ است که اگرچه بهترین محسوب نمی‌شود اما با توجه به ویژگی‌های سخت‌افزاری تبلت می‌توان آن را تحمل کرد.

اندازه صفحه‌نمایش این تبلت ۱۰ اینچ یا ۲۵.۱ سانتی‌متر طراحی شده است. در مجموع می‌توان گفت این محصول در بین تبلت‌های اندرویدی یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید به حساب می‌آید.

Asus Google Nexus ۷ ۲ ۴G - ۳۲GB
نکسوس هفت جدید از لحاظ کیفیت صفحه‌نمایش از دو مدل قبلی قدرتمند‌تر است چرا که تراکم پیکسلی ۳۲۳ پیکسل در هر اینچ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
گوگل این مدل را مجهز به یک پردازنده ۱.۵ گیگاهرتزی چهار هسته‌ای کرده که اگرچه آخرین مدل پردازنده روی دستگاه‌های موجود در بازار نیست اما از پس اجرای تمامی برنامه‌های اندرویدی برمی‌آید.

به گزارش ایسنا درکنار این پردازنده یک رم دوگیگابایتی قرار گرفته که می‌تواند پاسخگویی تمام نیاز یک کاربر حرفه‌ای باشد.
در کنار این ویژگی‌ها باید اندازه ۷ اینچی یا ۱۷.۵ سانتی‌متری این تبلت را نیز در نظر گرفت. درکل نکسوس هفت با توجه به قیمت مناسبی که دارد از بهترین گزینه‌ها برای خرید محسوب می‌شود.

Sony Xperia Tablet Z LTE - ۱۶GB
همچون نکسوس هفت، Sony Xperia Tablet Z LTE - ۱۶GB نیز از یک پردازنده ۱.۵ گیگاهرتزی چهارهسته‌ای بهره می‌برد.
سونی برای این تبلت دو گیگابایت حافظه رم درنظر گرفته که می‌توان با آن هر برنامه‌ای را به اجرا درآورد.

متاسفانه این محصول در زمینه صفحه‌نمایش عملکرد چندان مناسبی از خود به نمایش نگذاشته است؛ این موضوع را می‌توان از تراکم پیکسلی ۲۲۴ پیکسل در هر اینچ این تبلت فهمید.
اندازه این تبلت ۲۵.۳ یا ۱۰.۱ اینچ در نظر گرفته شده است. محصول مذکور در مقایسه با سه مدل قبلی ضعیف‌تر بوده و در عوض قیمت بالایی دارد. درنتیجه می‌توانید آن جز گزینه‌های آخر خود دسته بندی کنید.

Microsoft Surface ۲
Microsoft Surface ۲ که از سری تبلت‌های شرکت مایکروسافت به شمار می‌آید مجهز به یک پردازنده ۱.۷ گیگاهرتزی چهار هسته‌ است که از قدرت بالایی بهره می‌برد.
همچنین این مدل مجهز به یک رم دوگیگابایتی شده تا بتواند از پس سخت‌ترین برنامه‌ها بربیاید.

اندازه صفحه‌نمایش این تبلت ۱۰.۶ اینچ یا ۲۶ سانتی‌متر است که در مقایسه با مدل‌های قبلی بزرگتر به شمار می‌آید.
در مجموع تبلت ویندوزی Microsoft Surface ۲ می‌تواند یک گزینه خوب برای افرادی که عادت به کار کردن با سیستم‌عامل ویندوز را دارند، باشد.

جمع‌بندی
اگر از لحاظ بودجه با مشکلی مواجه نیستید بهترین گزینه برای شما Samsung Galaxy Note ۱۰.۱ ۲۰۱۴ Edition LTE است در غیر اینصورت می‌توانید تبلت جدید گوگل را انتخاب کنید چراکه قیمت آن چیزی در حدود یک میلیون و صد تا یک میلیون و چهارصد هزار تومان است و ویژگی‌های سخت‌افزاری مناسبی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.
اگر علاقه‌ای به این دو مدل ندارید سایر مدل‌ها می‌توانند کلیدی برای حل مساله خرید تبلت برای شما باشند.
کد مطلب: 29307
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام