۳
۰
plusresetminus
شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۰
عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران:

پهنای باند اینترنت باید دولتی باشد

ایتنا- عضو سازمان نظام صنفی: پهنای باند باید در انحصار دولت بماند.
پهنای باند اینترنت باید دولتی باشد


یک عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران در رابطه با ورود پهنای باند به کشور توسط شرکت ارتباطات زیرساخت معتقد است: این فعالیت باید توسط خود شرکت زیرساخت که یک نهاد حاکمیتی است انجام شود و خصوصی‌سازی آن صحیح نیست.


به گزارش ایتنا از ایسنا،‌ اظهار کرد: باید ورود پهنای باند به کشور توسط خود شرکت ارتباطات زیرساخت صورت بگیرد. ممکن است عده‌ای معتقد باشند که ورود بخش خصوصی به این عرصه باعث ایجاد فضایی رقابتی و کاهش قیمت‌ها خواهد شد اما باید این موضوع را مدنظر قرار داد که نظارت برروی چنین امری چندان ساده نیست. پس بهتر است روال را به همین صورت ادامه دهیم چرا که چند دستگی کار نظارت روی اپراتورهای واردکننده را سخت می‌کند.

این کارشناس مسائل اینترنتی در مورد مشکلاتی که شرکت مخابرات برای سایر شرکت‌های خصوصی بوجود آورده است گفت: این شرکت مشکلات بسیاری را به خصوص در شهرستان‌ها و خطوط انتقال برای شرکت‌های خصوصی ایجاد کرده است. باید پروانه مخابرات را اصلاح کرد تا بین همه شرکت‌های خصوصی یک فضای عادلانه را ایجاد کنیم.

یوسفی‌زاده فروش اینترنت بصورت حجمی را راه حلی برای جلوگیری از کم‌فروشی اینترنت دانست و مطرح کرد: می‌توان گفت فروش پهنای‌باند بصورت حجمی از مبحثی به نام کم‌فروشی اینترنتی جلوگیری می‌کند چراکه کاربر به همان اندازه که حجم می‌خرد از آن استفاده می‌کند. البته صحبتی که وزیر ارتباطات در مورد ضریب اشتراک اینترنت در ایران داشتند نیز صحت دارد چراکه بعضی از شرکت‌ها بوسیله سرویس حجمی ضریب اشتراک بین کاربرانشان را افزایش می‌دهند.

او در پایان به کیفیت اینترنت در کشور اشاره کرد و گفت: در رابطه با کیفیت سرویس‌های اینترنتی هرکسی که سرویسی را تهیه می‌کند باید تامین کنندگان آن را ارزیابی کرده و براساس ویژگی‌های مثبت آن اپراتور را انتخاب کند.
کد مطلب: 29269
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
اره. زیرساخت هم کماکان در این عرصه فرمانروایی بکنه و پهنای باند رو ارزون بگیره و به صورت قطره چکانی و دهها برابر قیمت خرید توزیع کنه.
سیروس
feedback
United States
زیرساخت کی هست اصلا؟
بیاردش باهاش صحبت کنیم از جواب بخواییم.
این یعنی چی پهنای باند رو مفت میگیره به قیمت چند برابر میفروشه.
armin
feedback
حرام خواری فقط از دیوار مردم بالا رفتن نیست!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام